Y Jenerasyonunda Sözsüz İletişim Yöntemi Olarak Gösterişçi Tüketim Kullanımıyla İlgili Deneysel Bir Çalışma
Citation
Aydın, G , Karamehmet, B . (2015). Y Jenerasyonunda Sözsüz İletişim Yöntemi Olarak Gösterişçi Tüketim Kullanımıyla İlgili Deneysel Bir Çalışma . İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi , 4 (7) , 107-126 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/31612/376103Abstract
Bu çalışma içerisinde günümüzde kullanımı istikrarlı bir şekilde artış gösteren lüks tüketim ürünleri sözel olmayan iletişim bakış açısından ele alınmıştır. Karşı cinse mesaj verme (sinyalleşme) aracı olarak lüks ürünlerin kullanımı birçok kültürde ve özellikle gençler arasında yükselen bir eğilim olarak görülmektedir. Karşı cinsi etkilemek için gösterişçi ürünler kullanma eğiliminin kadın ve erkekler arasında tercih edilme şekillerinin ortaya konulması için deneysel bir çalışma yürütülmüştür. Bu deneysel çalışma ile Y-jenerasyonuna mensup olan 208 kişinin lüks tüketim ürünleri için yaptıkları harcamaların değişiklik gösterip göstermediği uygulamalı bir araştırma sonucunda ortaya konulmuştur. Çalışmanın sonuçlarına göre karşı cinsi etkilemek için bir sinyalleşme aracı olarak lüks tüketim ürünlerinin kullanımını erkeklerin tercih ettiği, kadınlar arasında ise böyle bir eğilim olmadığı tespit edilmiştir.
Source
İletişim Çalışmaları DergisiVolume
4Issue
7URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/31612/376103https://hdl.handle.net/20.500.12294/2659