Halkla İlişkilerden Kurumsal İletişime Türkiye’deki Meslek Örgütlerinin Tweet’lerine Yönelik bir Araştırma
Citation
Maden, D . (2019). Halkla İlişkilerden Kurumsal İletişime Türkiye’deki Meslek Örgütlerinin Tweet’lerine Yönelik bir Araştırma . İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi , 7 (14) , 35-63 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/53168/653710Abstract
Bu çalışma, halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim meslek örgütlerinin Twitter paylaşımlarında yer verdiği konuları ve bunların her iki alana ilişkin çatışan ve/veya kesişen kavramları içerip içermediğini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmada, halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim arasındaki kavramsal tartışma ışığında, Türkiye’de biri halkla ilişkiler (TÜHİD), diğeri kurumsal iletişimi (KİD) temsil eden iki meslek örgütünün Twitter paylaşımları incelenmektedir. Alanyazında kabul görmüş çalışmalarda kurumsal iletişim ve halkla ilişkiler alanlarına atfedilen temel kavramlardan oluşan bir liste oluşturularak, TÜHİD ve KİD’in 3561 tweet’inde yer alan kelimeler tematik analize tabi tutulmuştur. Sonuçlar, kelimelerin temalara göre dağılımı ve frekansları bağlamında tartışılmıştır. Sonuçlar ışığında, halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim alanlarına dair gelecek araştırmalar için öneriler sunulmuştur.
Source
İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları DergisiVolume
7Issue
14URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/53168/653710https://hdl.handle.net/20.500.12294/2704