Search
Now showing items 1-10 of 112
Kuşakların yönetim politikası beklentilerinin araştırılması
(2015)
Bu çalışmanın amacı iş yaşamındaki kuşaklar arasındaki yönetim algısı farkını saptayarak, bu algı üzerinden uygun liderlik tarzı beklentilerini açığa çıkartmaktır. Araştırmanan amacı doğrultusunda 20 ifadeden oluşan bir ...
Barriers to entry and two-sided markets: a research in a shopping mall in Istanbul
(Asian Economic and Social Society, 2013)
Two-sided markets are the new issues in economic theory and have been studied since the beginning of the 21th century. Barriers to entry are also important to provide a balanced full competition condition in markets. ...
An empirical study on the nexus between the emotional intelligence of top managers and their assessment of intellectual capital
(Springer, 2013)
This study considers intellectual capital based on the assumption that this capital, which possesses social aspects, is related to the emotional capacities (i.e., emotional intelligence) of an organization’s members. A ...
Serbest Bölgelerde İstihdam Edilen Personelin Ücretlerinin Vergilendirilmesinde Son Durum
(2017)
27 Şubat 2017 tarihinden önce, 3218 sayılı Serbest Bölgeler Kanunu'nun geçici 3. maddesine göre serbest bölgelerde üretilen ürünlerin FOB bedelinin en az % 85'ini yurtdışına ihraç eden mükelleflerin istihdam ettikleri ...
Mobil Cüzdan Kullanım Niyeti ve Kişisel Yenilikçiliğin Aracılık Etkisi
(2016)
Bu araştırmanın amacı kullanımları dünya genelinde hızla yaygınlaşmakta olan mobil ödeme sistemlerini kullanma niyetleri üzerine etki eden faktörlerin belirlen- mesi ve kişisel yenilikçiliğin bu ilişkiler üzerindeki aracılık ...
Kurumsal Tasarımın Kurumsal İmaj ve Kurumsal İtibar Oluşumu Üzerine Etkisinin Hizmet Sektöründe İncelenmesi
(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2019)
Amaç – Benzer mal ve hizmet sunulan bir ortamda sürdürülebilir büyüme ve başarı elde etmek, ancak müşterinin nezdinde rakiplerden farklı algılanma ile mümkündür. Bir kurumun tasarımı, imajı ve itibarı bu farklılaşmayı ...
Duygusal Marka Deneyimi, Marka Ayırt Ediciliği, Marka Çekiciliği ve Marka Savunuculuğu Arasındaki İlişkiler
(2017)
21. yy'da popüleritesi son derece yüksek olan ve adeta yeni kategoriler oluşturani-pod, i-phone, i-pad, Nintendo Wii ya da Pokemon Go gibi birçok marka yalnızca ürünkategorisindeki fonksiyonel fayda ile satın alma karar ...
The long-run performance of initial public offerings: The case of Turkey
(2010)
The purpose of this paper is to investigate the long run stock price behavior of initial public offerings (IPOs) in Turkey. Our sample consists of 126 IPOs for the period from 1995 to 2000. We use four different methodologies ...
Vakıf Üniversitelerinin Akademik Kriterler Açısından Kümeleme Analizi İle İncelenmesi
(2015)
Üniversiteler nitelikli işgücü yetiştiren, bilimsel araştırmalar yürüten ve toplum hizmeti sunan kurumlar olarak bir ülkenin ekonomik, sosyal ve kültürel kalkınmasında rol oynayan önemli unsurlardır. Üniversiteler toplumların ...
Explaining career satisfaction on the basis of alumni satisfaction, gap period and gender: Evidence from Turkish higher education
(Canadian Center of Science and Education, 2015)
Despite all the ink split and words spoken, career satisfaction concept has not been evaluated sufficiently in some research areas, notably education and alumni literature. We aim to explain career satisfaction extending ...