1950 sonrası açıkhava reklamlarında tasarım ögeleri
Citation
Çelebi, N. (2015). 1950 sonrası açıkhava reklamlarında tasarım ögeleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Abstract
Bu araştırmada, 1950 sonrası açıkhava reklamları ve açıkhava reklam mecralarında kullanılan tasarım dili incelenmiştir. Bu amaçla ilk olarak, araştırmada grafik tasarımın tanımı, grafik tasarım ögeleri, reklamın tanımı ve tarihsel süreciyle birlikte, açıkhava reklamları ele alınmıştır. 1950'den günümüze açıkhava reklam örnekleri incelenmiştir. Bu bağlamda, açıkhava reklamlarının günümüzde kullanımı, değişen uygulamaları ve gelecekte hangi teknolojiler kullanılarak değişmesi muhtemel örneklerine yer verilmiştir. "1950 Sonrası Açıkhava Reklamlarında Tasarım Ögeleri" isimli bu araştırma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm problemin tespiti, çalışmanın amacı, araştırmanın metodolojisi ve ünitelerin planı hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde tasarım ve grafik tasarımın tanımı ve grafik tasarım ögeleriyle birlikte reklamın etkisinin artırılmasında belirleyici unsurlar anlatılarak, açıkhava reklam tasarımlarında dikkat edilmesi gereken tasarım kuralları incelenmiştir. Üçüncü bölümde, reklamın tanımı, gelişimi ve 1950'li yıllardan günümüze açıkhava reklam mecraları örneklerle ele alınmıştır. Günümüz açıkhava reklam mecralarını mekân ve grafik tasarım ilişkisi içinde incelenmiştir.Dördüncü ve son bölümde, açıkhava reklamlarının geleceği hakkında örnekler sunulmuş, araştırmanın tamamını kapsayan sonuç, çalışmanın literatüre katkısı, araştırmanın kısıtları ve geleceğe yönelik çalışma alanlarını oluşturmaktadır.