Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTutal Cheviron, Nilgünen_US
dc.contributor.authorTeker, Sevdiyeen_US
dc.date.accessioned11.10.2018T16:15:00Z
dc.date.accessioned2018-11-30T07:36:34Z
dc.date.available11.10.2018T16:15:00Z
dc.date.available2018-11-30T07:36:34Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationTeker, Sevdiye. (2018). Frankfurt ekolü ve İngiliz kültürel çalışmalar okulunun karşılaştırılmalı bir okunması. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Arel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbulen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/1319
dc.descriptionYüksek lisans tezi
dc.description.abstractFrankfurt Okulu ve Kültürel Çalışmalar, iletişim bilimlerini derinden etkilemiş iki düşünce ekolüdür. İletişim bilimlerinin ortaya çıktığı dönemde yaygın olan teknik yorumlar, bu iki okulun felsefe, ekonomi politik, göstergebilim gibi alanları iletişime katmasıyla birlikte yaygınlığını yitirmiştir. Ancak bu iki okul arasında da, güçlü birtakım farklılıklar bulunmaktadır. Frankfurt Okulu, Kültür Endüstrisi kavramıyla kültürel üretimin endüstriyel bir şekilde gerçekleştirildiğini ve izleyicilerin bu ürünler karşısında edilgen konumda olduğunu söylemektedir. Buna karşılık Kültürel Çalışmalar kültürü bir mücadele alanı olarak tanımlayarak, izleyiciye direnme şansı tanımaktadır. Bu çalışmada, Frankfurt Okulu ve Kültürel Çalışmalar' ın kültür ve medya tezleri arasındaki farklar araştırılacaktır. İki okulun medya ve iletişim alanındaki düşüncelerinin bugünkü güncellikleri tartışılacaktır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Arel Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMedyaen_US
dc.subjectMediaen_US
dc.subjectFrankfurt School of Sociologyen_US
dc.subjectFrankfurt Sosyoloji Okuluen_US
dc.subject.lccP 90/.T45
dc.titleFrankfurt ekolü ve İngiliz kültürel çalışmalar okulunun karşılaştırılmalı bir okunmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Arel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Medya ve Kültürel Çalışmalaren_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorTeker, Sevdiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster