Bölüm "İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü" Fakülteler için listeleme
Toplam kayıt 54, listelenen: 41-54
-
PANDEMİ SONRASI OLUŞAN VUCA ORTAMININ ÇALIŞAN İNSAN KAYNAKLARI KAYGI DÜZEYİ VE VERİMLİLİĞİ ÜZERİNE ETKİSİ
(Yönetim Bilimleri Dergisi, 2022)Günümüz dünyası, Covid-19 ile birlikte değişimin hızının ve kapsamının belirle- nemediği, planlama ve öngörü yapmanın zorlaştığı tam anlamıyla bir VUCA orta- mı yaşamaktadır. VUCA, ilk olarak 1987’de kullanılan ve Warren ... -
Pazarlama Bilim Dalında Yazılmış Yüksek Lisans ve Doktora Tezlerinin Bibliyometrik Profilinin İncelenmesi
(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2020)Çalışmada, 2010-2020 yılları arasında “Pazarlama Bilim Dalı”’nda yazılmış Yüksek lisans ve Doktora tezlerinin; çeşitli parametreler çerçevesinde bibliyometrik özelliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Pazarlama alan ... -
PERSONEL GÜÇLENDİRME VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK META-ANALİZ ÇALIŞMASI
(Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi İ.İ.B.F., 2020)Bu çalışmada personel güçlendirmenin örgütsel bağlılık üzerindeki etki büyüklüğünü belirlemek amacıyla yapılan, birbirinden bağımsız çalışmalardan elde edilen sonuçların birleştirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın temel ... -
PSİKOLOJİK SÖZLEŞME İHLALİNİN ÖRGÜTSEL SESSİZLİK ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN ARACI ROLÜ
(Cahit AYDEMİR, 2019)Bu çalışmanın amacı işgörenlerin psikolojik sözleşme ihlali algılarının örgütsel sessizliğe etkisini incelemek ve kişilik özelliklerinin bu etki üzerindeki aracı rolünü belirlemektir. İlgili alan yazın incelendiğinde; ... -
Reform ve Muhasebe İlişkisi: Martin Luther ve Thomas Munzer ya da Muhasebenin Başlangıcı Eseri Üzerinden Bir İnceleme
(Muhasebe ve Denetime Bakış, 2021)Bu çalışma, Dieter Forte tarafından 1974 yılında yayımlanmış tiyatro oyunu “Martin Luther ve Thomas Münzer ya da Muhasebenin Başlangıcı” eseri incelemesine dayanmaktadır. Eserde Reformun kökenindeki dini, siyasi ve ekonomik ... -
A Review of Digital Brand Positioning Strategies of Internet Entrepreneurship in the Context of Virtual Organizations: Facebook, Instagram and Youtube Samples
(Elsevier B.V., 2019)In the new century, the rapid transfer of information and the lack of time and physical limits by increasing the importance of information technologies, the organizations have changed the way of doing business. In this ... -
Six Blind Men and an Elephant: Workaholism vs. Work-Engagement from the Big-Two Personality Perspective rather than the Big Five
(Melih Topaloğlu, 2023)Purpose – This study attempts to compare and contrast workaholism and work engagement in terms of their dispositional antecedents. Although both concepts are perceived as heavy work investment, workaholism is associated ... -
Sosyal İş Modelleri ve Sosyal Girişimcilik: Boğaziçi Üniversitesi Tüketim Kooperatifi Örneği
(Melih Topaloğlu, 2019)Amaç – Sosyal ihtiyaçları karşılayan ve yeni sosyal ilişkiler ve işbirlikleri yaratan yeni fikirler sosyal inovasyonlardır ve sosyal girişimciler aracılığıyla hayat bulmaktadırlar. Günümüzün sürekli değişen ve gelişen ... -
Tanzimat dönemi muhasebe kayıt düzenine bir bakış : Şirket-i Hayriye finansal raporlaması
(Hiperlink Yayınları, 2020)Tanzimat, Osmanlı Devleti'nin geleneksel dönem ekonomik ilişkilerinde köklü değişikliklerin gerçekleştiği, üretim ilişkilerinin yeniden şekillendiği ve şirketleşmenin hızla arttığı bir süreci beraberinde getirmiştir. Bu ... -
Turizmde Maneviyat Arayış Aracı Olarak Yoga
(Prof. Dr. Yüksel ÖZTÜRK, 2020)Son yıllarda dünya üzerinde artan nüfus artışıyla birlikte gelişen; gürültü, trafik, iş sıkıntıları, hastalık gibi kişiyi direkt veya dolaylı olarak etkileyen problemlerin ortaya çıkması kişileri bir arayışa itmektedir. ... -
TÜRKİYE’NİN SANAYİ ÜRETİMİ İLE DIŞ TİCARETİ ARASINDAKİ İLİŞKİ: 2001-2009 DÖNEMİ İÇİN DEĞERLENDİRMELER
(T.C. SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI STRATEJİK ARAŞTIRMALAR VE VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ, 2021)Amaç: Dış ticaret, ülkelerin kaynaklarını daha verimli kullanmalarına olanak tanımaktadır. Bazı ülkeler aynı malı daha verimli, daha hızlı, daha düşük maliyetle üretebilmekte ve dış ticarette rekabet avantajı elde ... -
Üst Düzey Yönetim Görev Unvanlarına Yönelik Üniversite Öğrencilerinin Algılarının Araştırılması
(Melih Topaloğlu, 2019)Amaç – İş dünyasındaki Girişimci ve Üst Düzey Yönetici Unvanları sadece toplumun belli bir kesiminde değil, genelinde yeterince anlaşılabilmiş ve tam anlamıyla kavramsallaştırılmış değildir. İş dünyasındaki unvanlar ve ... -
Visual element's effect on mobile application preference
(Pressacademia, 2016)Mobile devices and related services are attracting the interest of both marketing academicians and professionals as well as entrepreneurs. Mobile applications (apps) that work on these devices are promoted as individual ... -
Y Jenerasyonunda Sözsüz İletişim Yöntemi Olarak Gösterişçi Tüketim Kullanımıyla İlgili Deneysel Bir Çalışma
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2015)Bu çalışma içerisinde günümüzde kullanımı istikrarlı bir şekilde artış gösteren lüks tüketim ürünleri sözel olmayan iletişim bakış açısından ele alınmıştır. Karşı cinse mesaj verme (sinyalleşme) aracı olarak lüks ürünlerin ...