Güncel Gönderiler: Rektörlüğe Bağlı Birimler
Toplam kayıt 159, listelenen: 41-60
-
Halkla ilişkilerin stratejik planlama sürecindeki rolü ve etkisi
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2019)Kurumların çevrelerinde olup bitenlerden etkilenen açık birer sistem olması nedeniyle varlıklarını devam ettirmek, amaçlarına başarılı biçimde ulaşmak, arzuladıkları konuma erişmek ve misyonlarını yerine getirebilmek ... -
Kadına yönelik şiddet haberlerinin kamuoyuna etkisi: üçüncü aşama gündem belirleme çalışması
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2019)Medya hangi olayların yaşandığı ve hangi problemlerin olduğuna yönelik bilgileri kamuya aktarmaktadır. İnsanlar medya organlarını takip etmeseler bile medya iletilerini takip eden kişilerle iletişim içine girerek bir şekilde ... -
Ruhların kaçışı filminin dinsel motifler bağlamında göstergebilim yöntemine göre incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2019)Fantezi, bizi modern çağın gerçekliklerinden koparan ve mitolojik yaratıkların olduğu başka büyülü dünyalara götüren sihirli bir kapıdır. Sinema sanatı ise, görsel zenginlikleri ile insanın gerçek olana karşı, kendini daha ... -
Medya, gençlik, suç ve ahlaki panik
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Bu çalışma, genç suçluluğunun medyadaki sunumu ve bir ahlaki paniğin yaratılması ve sürdürülmesi arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Ahlaki panikler sosyal değer ve çıkarlara bir tehdit olarak ortaya çıkan durum, olay, ... -
Dünya düğünden ibarettir: reality show bağlamında “Zuhal Topal’la sofrada” programı örneği
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Reality showlar, özellikle yerel platformlara yayılmış bir dizi sosyal alana nüfuz etme kabiliyeti ile öncelikle Hollanda’da ortaya çıkmış ve ardından dünya çapında geniş bir popülerliğe ulaşmıştır. Ayrıca bu tarz programlar ... -
Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı bağlamında Instagram kullanımı üzerine bir inceleme
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Yaşadığımız yüzyıl itibarı ile bilim ve teknolojik alanlarda yaşanan gelişmelere her geçen gün yenisi eklenmektedir. İnternetteki yenilikler ise her geçen gün farklı bir araştırma konusu meydana getirebiliyor, bu yeniliklerin ... -
Kurumsal iletişim üzerine: geçmişi, bugünü ve geleceği
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Kurumsal iletişim alanının kapsamı ve bu alanı ilgili disiplinlerden ayıracak içerik, teori, yöntem ve uygulamalar üzerine akademik tartışmalar 1980’li yıllardan beri devam etmektedir. Bu tartışmaların temelinde, ana akım, ... -
Dijital çağın insanı
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Yeni bir çağın eşiğindeyiz. Dijital teknolojiler doğrudan üretim ilişkilerine dâhil oldukları ve üretim biçiminin değişmesine etki ettikleri için çağ değişiyor. Geriye doğru dönüp bakıldığında görünen odur ki tarihinin her ... -
Risk iletişimi perspektifinden nesnelerin interneti üzerine bir inceleme: yeni teknolojilerin yeni riskleri
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Günümüz internet araç ve teknolojileri insan yaşantısına dair çeşitli kolaylıklar sağlayabilmektedir. Özellikle son yıllarda literatüre de yerleşen Nesnelerin İnterneti (IoT-Internet of Things), pek çok farklı alanda insan ... -
Türkiye bursları ile İstanbul’a eğitime gelen öğrencilerin Türkiye’ye aşinalıkları ile Türkiye imajı ve kişiliği algısı ilişkisi
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Küreselleşme ve bilgi teknolojilerindeki gelişmeler siyasal iletişim kavramını siyasetin ve siyasilerin tekelinden çıkarmış ve siyasal iletişim kavramı halkların ülkelerle olan etkileşiminin temel unsuru haline gelmiştir. ... -
Reklam Teorileri: Reklamın İnsan Davranışına Etkileri
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Kitap değerlendirmesi. -
Selfie’den reklama: Instagram’da e-kaynakların paylaşımları üzerine bir inceleme
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Dünyada ve Türkiye’de sosyal medya kullanımının giderek yaygınlaşması bu alanın reklam mecrası olarak kullanımının da yolunu açmıştır. Hedef kitlelerinin giderek sosyal medyada daha aktif hale geldiğini gören markalar, ... -
Marka Topluluklarının Tüketim Davranışlarında Nostaljik İmaj Tüketiminin Rolü: Volkswagen Beetle Türkiye Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Bu çalışma, marka topluluklarındaki bireylerin özbenzeşim ve aidiyet konusunda olası tutumlarını anlamak ve topluluk üyelerinin nostalji eğilimlerini, nostaljik tüketimlerini ‘imaj tüketimi’ kavramı üzerinden açıklamak ... -
Yazılı basında haber söylemi: 24 haziran 2018 cumhurbaşkanlığı ve milletvekili seçim haberlerinin çözümlenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Söylem kavramı zihinsel ve mantıksal düzlemde belirli bir tutarlılığa sahip bir düşünme ve algılama biçiminin yazılı ve/veya sözlü olarak ifade edilme şeklidir. Yazılı basındaki manşetlerde ve metinlerinde yer alan söylemler, ... -
Identity Construction on Instagram
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2017)There are different ways as to how identity is constructed in the world today. The term is a social and historical concept that comes as a result of communication with people around and within our surrounding. Globalization ... -
Mesleki mahremiyet sorunu bağlamında “Youtuber” reklam uygulamaları
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2017)Temelinde gizlilik algısının bulunduğu mesleki mahremiyet kavramı çalışmada üç konu çerçevesinde irdelenmektedir. Mekânsal mahremiyet, bireysel mahremiyet ve bilgi mahremiyeti konuları, kavramı akademik olarak disipline ... -
Kurumsal Sosyal Sorumluluk: Vestel Örneği
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2017)Günümüzde teknolojinin gelişimi ve rekabet ortamı firmaları yeni arayışlara yönlendirmektedir. Artık şirketler ürün/hizmet üretip satmaktan daha farklı konulara da yoğunlaşmaktadır. Kuruluşların hızla değişen ekonomik, ... -
Fotoğraf sanatı çerçevesinde değişen algılar ve görme biçimleri
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2016)Bu makalede, görsel üretim teknolojisinin gelişimi ile birlikte fotoğraf sanatının değişime uğradığı ve bunun sonucu olarak fotoğrafların biçim ile içeriğinde değişiklikler olduğu konu olarak seçilmiştir. Bu dönemde yaşanan ... -
The Modernisation of the Eu-Turkey Customs Union
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2016)The European Union is a sui generis, supra-nation organization. After the World War II, step by step, the European Union has turned from a regional trade collaboration into a political integration and become successful ... -
Türkiye’de tüketim kültürü çerçevesinde yeniden şekillenen evlilik ritüelleri üzerine bir inceleme
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2016)Türkiye’ de ve Dünya’ da özellikle 1980 sonrasında yaşanan değişim ve yeni oluşumlar Tüketim Kültürünün az gelişmiş ülkeler üzerindeki etkilerini arttırmıştır. Kapitalizmin önemli unsurlarından olan tüketim kültürü, kitle ...