Okula başlamaya hazır oluşluk değerlendirmesi için bir devlet hastanesi çocuk psikiyatrisi kliniğine başvuran çocuk ve ebeveynlerin özellikleri
Özet
Amaç: Bu çalıümanın amacı, zorunlu okula baülama yaüındaki deùiüiklik sonucu okula hazır oluüluk deùerlendirmesi için çocuk ve ergen psikiyatrisi polikliniùine getirilen çocukların geliüimsel ve ruhsal durumlarını deùerlendirmek ve ebeveynlerinin sosyodemograÀ k özelliklerini incelemektir. Yöntem: Temmuz 2012-Ekim 2012 tarihleri arasında Tekirdaù Devlet Hastanesi çocuk ve ergen psikiyatrisi polikliniùine bu amaçla getirilen tüm çocukların (n=200) dosyaları geriye dönük taranarak incelenmiütir. Sonuçlar: Çalıümaya katılan çocukların ortalama yaüı 65.82 ± 5.5 ay idi. Çocukların annelerinin % 53.5’i (n=107) ortaokul ve daha düüük eùitim düzeyindeydi. Ailelerin % 91’i (n=181) 3000 TL altında bir ortalama aylık gelir düzeyine sahipti. Çocukların % 87.5’inin (n=175) anaokulu eùitimi almadıùı saptandı. Olguların % 13’üne (n=26) eksen I psikiyatrik bozukluk veya biliüsel alanda gecikme tanıları konuldu. Çocukların % 15’inin (n=30) kronik tıbbi bir hastalıùı mevcuttu ve % 61.5’inin (n=123) özbakım becerilerini tek baüına karüılayamadıùı tespit edildi. Tartıüma: Çocukların okula hazır oluüluklarını etkileyen pek çok faktör bulunmaktadır. Yeterli okul olgunluùunu saùlamak amaçlı okul öncesi eùitim programlarının yaygınlaütırılması ve evde öùrenme olanaklarının arttırılması önem arz etmektedir. Objective: The aim of this study was to assess developmental and mental states of children who were referred to a child and adolescent psychiatry outpatient clinic for school readiness assessment as a result of change in the starting age of compulsory schooling and to examine socio-demographic characteristics of the parents. Method: Medical À les of 200 cases that were referred to Tekirdag State Hospital's child psychiatry clinic for this purpose between dates July 2012 and October 2012 were reviewed retrospectively. Results: Mean age of children included was 65.82 ± 5.5 months. Fifty-three and half percent (n=107) of mothers had middle school or lower education level. Ninety-one percent of families (n=181) had an average monthly income under 3000 TL. Eighty-seven and half percent of children (n=175) were found to have not attended kindergarten. Thirteen percent of cases (n=26) were diagnosed with an axis 1 psychiatric disorder or cognitive delay. Fifteen percent of children (n = 30) had a chronic medical illness and 61.5 % (n=123) failed to fulÀ ll self-care skills alone. Discussion: There are many factors affecting the children's school readiness. Preschool education programs and learning opportunities at home should be increased and widened to whole community to provide school readiness adequately.
Kaynak
Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı DergisiCilt
22Sayı
2Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRnMk9ESTFOUT09https://hdl.handle.net/20.500.12294/2278