Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKipöz, Şölenen_US
dc.contributor.authorAtalay, Duyguen_US
dc.date.accessioned2019-10-29T18:00:00Z
dc.date.available2019-10-29T18:00:00Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1307-9840
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpBM056azVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/2298
dc.descriptionAtalay, Duygu (Arel Author)en_US
dc.description.abstractHızlı modanın üretim ve tüketim stratejilerinin yarattığı yıkıcı etkilerin görünür hale gelmesi, modanın yeniden tanımlanmasını sağlayan etik ve ekolojik bir tasarım anlayışının benimsenmesine yol açmıştır. Böylece etik moda 'Yavaş Moda Akımı' gibi yaratıcı söylemler geliştirmiş ve yerel zanaatları, adil ticareti, çok işlevli tasarım ürünlerini, katılımcı tasarımı, çevre dostu malzemelerin kullanımını ve geri dönüşümle değer kazandırılan tasarımları yücelten bir yapıya kavuşmuştur. Ancak küresel moda ekonomisi tarafından ticarileştirilerek asimile de olmuştur. Etik moda, başat sistem içerisinde tüketilebilen bir trende dönüştürülürken, sanal ortamda varlık gösteren niş bir medya ile beslenen alternatif bir tasarım hareketi olarak sınırlı kalmıştır. Bu makalede, etik modanın tasarım ve üretim stratejileri bağlamında söylemsel ve ticari temsiliyeti ele alınarak ana akım ve alternatif medyada yer alan haberlerin geriye dönük okuması yapılmıştır. Böylece etik modanın vaat ettiği 'etik olma' sözü, medya analizi üzerinden deşifre edilmiştir.en_US
dc.description.abstractRealization of devastating effects of fast fashion production and consumption strategies led embracement of an ethical and ecological design understanding that ensures redefinition of fashion. Thus, ethical fashion developed creative discourses such as 'Slow Fashion Movement' and gained a structure that praises local crafts, fair trade, multifunctional design products, participatory design, use of environmentally friendly materials and upcycled designs. However, it has also been assimilated via commercialization by the global fashion economy. While ethical fashion is transformed into a trend which can be consumed within the frame of dominant fashion system, it remained limited as an alternative design movement that is supported by the niche media which is transmitted through digital domain. Within this paper, in regards to design and production strategies of ethical fashion, discursive and commercial representations of it are analyzed by backcasting the literal and visual representations of ethical fashion in conventional and alternative media. Thereby the promise of 'being ethical' that ethical fashion propounds is dechipered through the media analysis.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofYedi: Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.titleEtik Modanın Temsiliyeti Bağlamında Vaatleri ve Çelişkileri: 'Etik Moda' Ne Kadar Etik Sunuluyor?en_US
dc.title.alternativePromises and Conflicts of Ethical Fashion within the Context of its Representation: How Ethically is 'Ethical Fashion' Presented?en_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİstanbul Arel Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Moda ve Tekstil Tasarımı Bölümüen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue15en_US
dc.identifier.startpage101en_US
dc.identifier.endpage116en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster