Türk Televizyonlarında Yayınlanan Gündüz Kuşağı Programlarında Mahremiyetin Dönüşümü
Özet
Mahremiyetin, günümüz televizyon programlarında oluşturulan yapay özel alan algısı ile ifşa edildiği ve televizyon programlarının içeriği ile birlikte kavramın alımlamasının da dönüşüm geçirdiği savından yola çıkan çalışmanın ilk bölümünde, mahremiyet kavramını tanımlamak üzere literatür taraması yapılmış ve kavramın göreceliliği bir kez daha onanmıştır. İkinci bölümde televizyon programları başlığı altında, televizyon izlemenin izleyici için neden bir ihtiyaç olduğu sorusuna yönelik kuramlardan bahsedilmiş ve televizyonun bir kamusal alan olma işlevine değinilmiştir. Sonuç olarak, mahremiyetin izleyiciler için ayrı, televizyon programlarındaki katılımcılar için ayrı anlama geldiği, televizyondaki kamera etkisine rağmen katılımcıların kendilerine göre mahrem olanı paylaşmayı, bazı psikolojik ve sosyolojik itkilerin de etkisiyle doğal bir davranış olarak gördükleri, öte yandan izleyicilerin televizyondaki mahremiyet ifşasını ağır bir şekilde eleştirdikleri; kısacası kamera önünde olmak ve olmamak durumlarında mahremiyet anlayışının değiştiği tespit edilmiştir. The first part of the study admits the fact that privacy is disclosed via artificial personal field sense created in contemporary TV shows and the argument that the reception of the concept as well as the contents of the TV shows have transformed. Therefore, a literature search is conducted for the study to describe privacy and the relativity of the term is once again confirmed. The second part of the study includes theories about why watching TV is a necessity for the audience and the function of TV as a public space under the title of TV shows. As a result, the definition of privacy is found out to vary whether the participant is an audience or a TV show guest. It was observed that despite the impact of the camera on TV shows, the participants considered sharing their personal and private experiences as if it was a natural behaviour under the influence of some psychological and sociological impulses, while, the viewers criticized the privacy issue on TV severely. In short, it has been concluded that the concept of privacy varies whether or not the participant is in front of the camera.
Kaynak
Akdeniz İletişimCilt
0Sayı
27Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVME5qQTVPUT09https://hdl.handle.net/20.500.12294/2318