Yeni Medya ve İletişim Makale Koleksiyonu
Güncel Gönderiler
-
Medya Çalışmalarında Geriye Dönük Yeniden Okumalar: (Deleuze Sonrası) Kant ve Film
(İmge Kitabevi Yayınları, 2020)Hareketli görüntü olarak filmin “ne” olduğunu ve/veya ne anlama geldiğini açıklamaya yönelik argümanlar genel olarak iki hat üzerinden açmaza girerler. Bunlardan ilkinde, film, kendisini teknik olarak üreten sinematik ... -
Judith Butler ya da Lacancı Psikanaliz: Medya Etkileri ve Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları
(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2020)“Cinsiyet” ve “Toplumsal Cinsiyet” ikili karşıtlığı, medya ve kültür çalışmalarında varsayılan başat temalardan birisidir. Judith Butler kaleme aldığı metinlerde, post-yapısalcı stratejileri yeniden yorumlayarak, cinsiyeti ... -
Stuart Hall, Totem-Nesnesiz Kimlikler ve Hayali/ İmgesel Temsiller
(TRT, 2020)Kültürel mecrada üretilen kimlik, temsil ya da özne başlıkları çoğu zaman bir ön kabul biçiminde nesnel ve evrensel olarak tahayyül edilir. Öte yandan, temsil eden ile temsil edilen arasında dolaysız bir ilişki olduğu ... -
DIGITAL PERCEPTION MANAGEMENT
(ISTANBUL UNIV PRESS, 2021)The 21st century has witnessed the emergence of digital society in various parts of the world as a consequence of the increasing use of new communication and information technologies which have brought profound socio-economic ... -
Technology, cybrrspace and body: Schusterman’s “somatic turn” and critique of cyberspace
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)The aim of this article is to investigate Richard Shusterman’s arguments about the tension between “technology/cyberspace” and “body” by analyzing his relevant texts and relating them with Baudrillard, Husserl and Bergson’s ... -
Establishing value oriented social and cultural policies
(Sakarya University, 2015)As the prominent aspects of globalization, uncertainty and degradation has gradually been increasing. Such a degradation emerging with respect to individuals, institutions and managements, eventually leads to the collapse ... -
Making sense of public relations as culture policy
(Sakarya University, 2016)Culture is a process in which meaning is produced, distributed, consumed, materialised, re-produced infinitely and discussed with society. As meanings generally disperse extensively in different social groups through ... -
The importance of international distance learning for the development of intercultural communication
(Sakarya University, 2017)Dazzling developments in communication technologies, increase in speed almost everywhere, disappearance of distances among people and the innovations in information technologies have also reverberated in education. Needless ...