İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi
Bu bölüm içindeki alt bölümler
-
İletişim Çalışmaları Dergisi Cilt 1 (2012) [13]
İletişim Çalışmaları Dergisi Volume 1 (2012) -
İletişim Çalışmaları Dergisi Cilt 2 (2013) [11]
İletişim Çalışmaları Dergisi Volume 2 (2013) -
İletişim Çalışmaları Dergisi Cilt 3 (2014) [8]
İletişim Çalışmaları Dergisi Volume 3 (2014) -
İletişim Çalışmaları Dergisi Cilt 4 (2015) [10]
İletişim Çalışmaları Dergisi Volume 4 (2015) -
İletişim Çalışmaları Dergisi Cilt 5 (2016) [9]
İletişim Çalışmaları Dergisi Volume 5 (2016) -
İletişim Çalışmaları Dergisi Cilt 6 (2017) [3]
İletişim Çalışmaları Dergisi Volume 6 (2017) -
İletişim Çalışmaları Dergisi Cilt 6 (2018) [13]
İletişim Çalışmaları Dergisi Volume 6 (2018) -
İletişim Çalışmaları Dergisi Cilt 7 (2019) [8]
İletişim Çalışmaları Dergisi Volume 7 (2019) -
İletişim Çalışmaları Dergisi Cilt 8 (2020) [10]
İletişim Çalışmaları Dergisi Volume 8 (2020)
Güncel Gönderiler
-
Yeni Medyayı Bourdieu Açısından Okumak
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2020)21. Yüzyılda iletişim alanında damgasını vuran yeni medya oluşumları ticaretten, sanayiye ve kültüre kadar her alanda karşılıklarını bulmakta ve bu alanları dönüştürmektedir. Bu nedenle yeni medya kavramını anlamak ve ... -
Toplumsal cinsiyet bağlamında Lanthimos filmlerini tartışmak: "The Lobster", "The Killing of a Sacred Deer" ve "The Favourite"
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2020)Bu çalışmada, Yunan Yeni Dalga Sineması'nın auteur yönetmenlerinden biri olan Yorgos Lanthimos'un The Lobster (2015), The Killing Of A Sacred Deer (2017) ve The Favourite (2018) filmleri feminist film çözümlemesi yöntemiyle, ... -
Tedarik zinciri risk ve belirsizlikleri: koronavirüs pandemisi ve ortamında ilaç sektöründe risk yönetimi ve halkla ilişkiler
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2020)Günümüzde tedarik zincirlerinde risk ve belirsizlik kavramları, giderek önemi artan konular haline gelmiştir. Özellikle 2020 yılı içinde yaşanan Covid 19 (Koronavirüs) Pandemisi tedarik zincirleri üzerinde büyük kesintilere ... -
İletişimde yalan ve Kur'an
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2020)Yaratıcı, kullarının dili doğru kullanmalarını ve konuşma becerilerini geliştirerek sağlam iletişim kurmalarını istemektedir. Özellikle yalansız, hilesiz, kırıcı olmayan bir üslubun tercih edilmesini öğütlemektedir. Kur’an’da ... -
Deneyim Odaklı Pazarlama ve Arttırılmış Gerçeklik: Arttırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Marka Tercihi Üzerindeki Etkisini Tespit Etmeye Yönelik Bir Araştırma
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2020)Bu çalışmada, son yıllarda yoğun şekilde kullanımı görülen arttırılmış gerçekliğin, pazarlama ve marka alanlarında kullanımı ele alınmaktadır. Artırılmış gerçeklik, 1950’li yıllarda ortaya çıkıp günümüze kadar gelişimini ... -
Türkiye'nin Mevcut Uluslararası Sorunları Karşısında Uyguladığı "Kamu Diplomasi"si Faaliyetleri
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2020)Günümüzde propaganda faaliyetleri kamu diplomasisinin bir parçası haline gelmiş ve dönüştürülmüştür. Artık dünyada pragmatik politikalar hâkim olduğundan kamu diplomasisin biçim ve yöntemleri değişmiştir. Bu makalede 2020 ... -
Zoon Politikon (Siyasal Hayvan) Ya da "Gönüllü Kulluk" ve "Özgürlükten Kaçış"
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2020)Bu makalede, siyaset sosyolojisi ve sosyal psikoloji bağlamında; bireylerin oy verme davranışlarını etkileyen siyasal davranışları, özgürlük algıları, özgürlükten kaçış davranışlarının temelinde yatan itkiler ele alınmaktadır. ... -
Semih Kaplanoğlu'nun Yusuf Üçlemesi Adlı Filmlerinin Rüya Bağlamında Eleştirel Psikanaliz Bağlamında İncelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2020)Bir bireyin ya da toplumun yaşayış biçimi, nasıl davrandıkları, nelerden hoşlandıkları, ritüelleri, dini ve geleneksel törenleri savaş, doğal afetler, eğitim, hastalık, ölüm karşısında yaşadığı travmalardan kısacası kültürel ... -
Reklamlarda teknolojinin toplumsal cinsiyete bağlı kullanımı: göstergebilimsel bir değerlendirme
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2019)Bu çalışmada gazete ve dergilerde yer alan mobil telefon reklamlarının göstergebilimsel çözümlemesi yapılarak teknolojinin toplumsal cinsiyete bağlı kullanımına ilişkin birtakım verilere ulaşılmaya çalışıldı. Buna göre söz ... -
Deniz Gamze Ergüven Filmlerinde Maduniyet ve Ötekileştirme
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2020)Madun sınıflar en genel anlamıyla, ötekileştirilen ve görmezden gelinen dezavantajlı grupları tanımlamaktadır. Bir gerçeklik olarak maduniyet kültürel olarak şekillenir ve madunun suskunluğunun sebebi sesini duyuramamasıdır. ... -
Kurum kimliğinin bir yansıması olarak kurumsal yayınlar: Koç Holding "Bizden Haberler" ve Çalık Holding "Çalık Haber" dergilerinin karşılaştırmalı analizi
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2020)Araştırma, ülkemizde önemli bir pazar payına sahip olan Koç Holding ve Çalık Holding’in kurumsal dergilerini karşılaştırmalı olarak analiz etmekte ve kurumsal kimlik ögelerine yer vermeleri açısından aralarındaki farkları ... -
Türk televizyon kanallarında yabancı formatların glokalizasyonu: bir saha araştırması
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2019)Bu çalışma, global ölçekteki TV program formatlarının Türk televizyonlarına uyarlanması aşamasındaki süreçleri, yerelleştirme ve uygulama çalışmaları üzerine odaklanmaktadır. Çalışmanın temel amacı, tüm bu süreçler ... -
Youtube kullanıcısı z kuşağının sosyal medya kullanım alışkanlıkları ve tercihlerinin incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2019)Sosyal medya kullanımının her yaştan bireyin hayatının bir parçası haline geldiği günümüzde küresel çapta yayılım gösteren çeşitli enformasyon yığınlarına maruz kalmaktayız. Sosyal medyanın faydalı içerikler sağlayarak ... -
İnternet, dijital demokrasi ve bilgi dezenformasyonu ekseninde yeni medya: sosyal medya kullanıcıları üzerinden değerlendirme
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2019)İnternet demokrasisi kavramı aracın etkileşimselliği noktasında temsili demokrasiyi katılımcı demokrasiye dönüştürerek, bilgiye ulaşımın eşit bir şekilde yayılması, erişim kolaylığı ve ifade özgürlüğü gibi kazanımları ... -
Türkiye'de dijital pazarlamada marka ve tüketici ilişkisinin incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Dijital pazarlama, geleneksel pazarlama yöntemleri (televizyon, radyo, gazete, dergi) değil, internetin herhangi bir aracı kullanılarak gerçekleştirilen pazarlama şeklidir. E-pazarlama ya da çevrimiçi pazarlama gibi isimlerle ... -
Halkla İlişkilerden Kurumsal İletişime Türkiye’deki Meslek Örgütlerinin Tweet’lerine Yönelik bir Araştırma
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Bu çalışma, halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim meslek örgütlerinin Twitter paylaşımlarında yer verdiği konuları ve bunların her iki alana ilişkin çatışan ve/veya kesişen kavramları içerip içermediğini ortaya koymayı ... -
Doğrusallığın krizi
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2019)Burada ortaya atılacak hipotez şudur: Batı kültürü, en önemli enformasyonları alfanümerik kodlamayla saklayan bir söylemdir. Bu kod, farklı şekilde yapılanmış diğer kodlarla yer değiştirme sürecindedir. Eğer bu hipotez ... -
Halkla ilişkilerin stratejik planlama sürecindeki rolü ve etkisi
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2019)Kurumların çevrelerinde olup bitenlerden etkilenen açık birer sistem olması nedeniyle varlıklarını devam ettirmek, amaçlarına başarılı biçimde ulaşmak, arzuladıkları konuma erişmek ve misyonlarını yerine getirebilmek ... -
Kadına yönelik şiddet haberlerinin kamuoyuna etkisi: üçüncü aşama gündem belirleme çalışması
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2019)Medya hangi olayların yaşandığı ve hangi problemlerin olduğuna yönelik bilgileri kamuya aktarmaktadır. İnsanlar medya organlarını takip etmeseler bile medya iletilerini takip eden kişilerle iletişim içine girerek bir şekilde ... -
Ruhların kaçışı filminin dinsel motifler bağlamında göstergebilim yöntemine göre incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2019)Fantezi, bizi modern çağın gerçekliklerinden koparan ve mitolojik yaratıkların olduğu başka büyülü dünyalara götüren sihirli bir kapıdır. Sinema sanatı ise, görsel zenginlikleri ile insanın gerçek olana karşı, kendini daha ...