Radyoda Dinleyici/Katılımcı /Takipçi Etkileşimi ve Görselleşme: "Ceyhun Yılmaz Şov ve Pacya"
Künye
Ataman, E . (2013). Radyoda Dinleyici/Katılımcı /Takipçi Etkileşimi ve Görselleşme: "Ceyhun Yılmaz Şov ve Pacya" . İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi , 2 (4) , 107-131 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/31609/358284Özet
Yaşadığımız dijital çağda öngörülenin aksine radyo farklı formlarda halen varlığını sürdürmektedir. Hem geleneksel hem de yeni çağın teknolojilerini bünyesinde başarıyla bir araya getiren radyo, yeni medya fırsatlarını kullanarak alternatif yayın biçimleri sunmaktadır. Bu çalışmada, dijital teknoloji ve sonuçlarının bir radyo programı ekseninde dinleyicileri ve programcısı açısından getirdiği yenilikler, program stratejileri ve bunların içeriğe nasıl yansıdığı araştırılmıştır. Bu amaçla, Best FM’de şov programı gerçekleştiren Ceyhun Yılmaz ve radyo programı ele alınmıştır. Ceyhun Yılmaz’ın radyo programıyla eşzamanlı sosyal medyada Twitter paylaşımları ve radyo programındaki reklam aralarında gerçekleştirdiği “PACYA” (Perde Arkası Canlı Yayın Arası) adını verdiği görsel yapımlar incelenmiştir. Radyo programı, PACYA ve Twitter arasındaki ortak içerik üretimi, radyo programcısı ve izleyicisi (dinleyici ve sosyal medya katılımcıları) arasındaki katılım ve etkileşimin nasıl ilerlediği değerlendirilmiştir.
Kaynak
İletişim Çalışmaları DergisiCilt
2Sayı
4Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/31609/358284https://hdl.handle.net/20.500.12294/2642