Melih Gülgen'in Tatar Ramazan Sürgünde Filminin Greimas'ın Eyleyenler Modeline Göre Çözümlemesi
Künye
Güneş, A . (2014). Melih Gülgen'in Tatar Ramazan Sürgünde Filminin Greimas'ın Eyleyenler Modeline Göre Çözümlemesi . İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi , 3 (5) , 1-31 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/31610/375936Özet
20. yüzyılın ikinci yarısından sonra bir anlatı aracı olarak kullanılan sinema sanatı göstergebilimsel çözümleme yöntemleriyle çözümlendiği yıllar olmuştur. Bunun en önemli nedenlerinden biri de yazınsal çalışmaların çözümlenmesinde kullanılan kuramların sinema alanında da kullanılmasıdır. İşaretlerle işleyen ve bir anlamlama alanı olarak kabul edilen sinema bir söylem ve anlatı türü olarak tasarlanmıştır. Göstergebilimsel çözümleme bu dönemlerde dilbilim ve yapısalcılık gibi alanlardan katkı alarak gelişimini sürdürmüştür. Algirdas-Julien Greimas, Ferdinand de Saussure’ün göstergebilim alanında ortaya koyduğu çalışmalarından faydalanarak göstergebilimsel çözümleme yöntemine olumlu katkılar sağlamıştır. Bu çalışmada, Greimas’ın Saussure’ün ortaya koyduğu dilbilim ve göstergebilim kuramlarından beslenerek geliştirdiği Eyleyenler Modeli’nden hareketle Tatar Ramazan Sürgünde filmi göstergebilimsel olarak çözümlenecektir.
Kaynak
İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları DergisiCilt
3Sayı
5Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/31610/375936https://hdl.handle.net/20.500.12294/2645