Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinin Dil Psikolojisi Açısından Temelleri
Künye
Taştekin, Ali."Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinin Dil Psikolojisi Açısından Temelleri." Uludağ Üniversitesi I. Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Bilgi Şöleni.Özet
Dil psikolojisi; konuşma ve yazma becerisinin psikolojik temelleri ile anlama, yorumlama, analiz-sentez yapma ve
kavrama işlevinin nasıl gerçekleştiğiyle ilgilenmektedir. Dilbilimi, kişinin okuduğunu ve dinlediğini anlama ile yazılı
ve sözlü olarak anlatma becerileri üzerinde dururken; psikodilbilim, bu becerileri etkileyen sebep ve sonuçlarının
duygusal yönünü değerlendirmektedir. Bu çalışmada Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinin dil psikolojisi bakımından temelleri araştırılmış, Türkiye ve yurt dışındaki kurslarda çalışan öğretim görevlileri ve öğrenciler açısından yapılan gözlem ve değerlendirmeler sunulmuştur.Türkiye ve yurt dışındaki Türkiye Türkçesi öğretme etkinliğinde görevli öğretim görevlilerinin psikolojik yaklaşım birikimleri ile ihtiyaçlarının belirlenmesine yönelik çalışmalar yeterli değildir.Yabancılara Türkçe öğretiminin bütün etken ve etmenleri dil psikolojisi açısından ele alınmamaktadır. Ders içerikleri, ders kitapları, yardımcı dokümanlar ve pedagojik formasyonlar dil psikolojisi bakımından geliştirilmelidir.