Tüketicinin Korunması İlkesi Olarak Etiket Zorunluluğunun Fiyat ve İndirim Açısından İrdelenmesi
Künye
BELEN H, ÇAĞRI G (2022). Tüketicinin Korunması İlkesi Olarak Etiket Zorunluluğunun Fiyat ve İndirim Açısından İrdelenmesi. Bahçeşehir Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 17(208), 481 - 502.Özet
Günlük yaşamın en yaygın işlemi sözleşme, taraflar(ın)dan biri de çoğu zaman tüketicilerdir. Haklarında özel kanun bulunan tüketicilerin korunmasında temel eksenlerden birisi ekonomik çıkarlardır. Nitekim tüketiciler de işlemlerinde en çok ödeyecekleri parayı gözetirler. Tüketicilere sunulan ürünler, semeni gösteren etiketler, tarife ya da fiyat listeleri ile sergilenir. Tüketicileri bilgilendiren, ürün hakkında fikir veren etiketler, istisnalar dışında, zorunlu unsurlardandır. Etiket denildiğinde hemen akla fiyat gelir, oysa fiyat, etiket bileşenlerinden sadece bir tanesidir. Etiketlerin tüketicinin kolaylıkla görebileceği yerde, okunabilir, eksiksiz ve gerçeğe uygun olması, tüketicileri aldatıcı bilgiler içermemesi gerekir. Çalışmada aslen konusu taşınır olan tüketici işlemleri, Alman Hukukuna da değinilerek, en son yasal düzenlemeler göz önünde tutularak, tüketicinin korunması ilkesi kapsamında etiket zorunluluğu, uygulamadan fiyat etiketi ve indirim aldatmacası örnekleriyle irdelenmiştir.