Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorToku, Aslı Burcu
dc.contributor.authorBilbil, Karayel Emel
dc.date.accessioned2023-03-16T10:44:48Z
dc.date.available2023-03-16T10:44:48Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationTOKU, A. B., & BİLBİL, E. K. Omniptikon Perspektifinden Kişilerarası Etkiye Tüketici Duyarlılığının Satın Alma Davranışı ile İlişkisi. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2022(57), 138-158.en_US
dc.identifier.issn2147-4524
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.47998/ikad.1015028
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/3550
dc.description.abstractGünümüzde sosyal medya ortamlarıyla beraber herkesin birbirini gözetleme imkânı bulması, çoğunluğun azınlığı gözetlediği sinoptikon metaforu yerine, çoğunluğun birbirini gözetlemesini ifade eden omniptikon metaforuyla ilgili çalışmaların yaygınlık kazanmasına yol açmıştır. Araştırmanın amacı, kişilerarası etkiye tüketici duyarlılığı ile bireylerin satın alma davranışları arasındaki ilişkiyi omniptikon perspektifinden ortaya koymaktır. Araştırma verileri anket ile elde edilmiş olup, araştırmacının istenen özelliklere sahip kişiler seçmesine imkân tanıyan amaçlı örnekleme türü kullanılmıştır. Bu kapsamda, sadece sosyal medyayı aktif olarak kullandığını ifade eden 385 katılımcıdan toplanan veriler nihai analizlere dâhil edilmiştir. Araştırma bulgularına göre, bireylerin bilgilendirici etkiye duyarlılık ortalamaları giyim ve aksesuar kategorilerinde yer alan ürünler için yapılan alışveriş sıklığı açısından anlamlı şekilde farklılaşmaktadır. Kadınların bilgilendirici etkiye duyarlılıkları erkeklere göre daha yüksektir. Öte yandan, giyim ve kozmetik/kişisel bakım kategorilerinde yer alan ürünler için başkalarının satın alma tercihlerini önemseme durumu, bireylerin satın alma sıklıklarına da yansımaktadır. Ancak omnioptik gözetim ile bireylerin satın alma davranışları anlamlı bir farka işaret etmemektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnkara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İletişim Fakültesien_US
dc.relation.ispartofİletişim Kuram ve Araştırma Dergisien_US
dc.identifier.doi10.47998/ikad.1015028en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOmniptikonen_US
dc.subjectKişilerarası Etkiye Tüketici Duyarlılığıen_US
dc.subjectNormatif Etkien_US
dc.subjectEnformatif Etkien_US
dc.subjectSatın Alma Davranışıen_US
dc.titleOmniptikon Perspektifinden Kişilerarası Etkiye Tüketici Duyarlılığının Satın Alma Davranışı ile İlişkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-0710-7436en_US
dc.identifier.volume2022en_US
dc.identifier.issue57en_US
dc.identifier.startpage138en_US
dc.identifier.endpage158en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorToku, Aslı Burcu


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster