İÇSEL MARKALAMANIN MARKA VATANDAŞLIK DAVRANIŞI VEİŞTE KALMA NİYETİ ÜZERİNE ETKİLERİ: HİZMET SEKTÖRÜNDEBİR ARAŞTIRMA
Künye
Güdük, T., Akdoğan, Ç., & Akyol, A. (2021). İÇSEL MARKALAMANIN MARKA VATANDAŞLIK DAVRANIŞI VE İŞTE KALMA NİYETİ ÜZERİNE ETKİLERİ: HİZMET SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(1), 143-170.Özet
Marka vaadini, değerlerini ve özelliklerini benimseyen çalışanların, dış müşteriye
markayı daha iyi tanıtabileceğini savunan içsel markalama, son yıllarda önem kazanan bir
pazarlama unsuru olarak karşımıza çıkmaktadır. İçsel pazarlamanın önem kazanmasıyla
literatürdeki yerini alan içsel markalama sayesinde işletmeler, günümüz pazar koşullarında
rekabet avantajı elde etmekte ve çalışanların markayla özdeşleşerek işletmeye bağlılıklarını
artırmaktadır. Bu çalışmanın temel amacı, içsel markalama ile marka vatandaşlık davranışı
ve işte kalma niyeti arasındaki ilişkiyi incelemek, ayrıca içsel motivasyonun bu
değişkenlerle ilişkisini ortaya koymaktır. Bu doğrultuda, Marmara Bölgesinde bulunan beş
yıldızlı konaklama işletmelerinde içsel markalama faaliyetlerini değerlendirmek amacıyla
470 adet beş yıldızlı konaklama işletmesi çalışanına ulaşılmış olup elde edilen veriler
yapısal eşitlik modeli ile analiz edilmiştir. Analiz sonucunda ise içsel markalama
unsurlarının marka vatandaşlık davranışı ve işte kalma niyeti üzerinde pozitif etkisi olduğu
görülmektedir. Ayrıca içsel motivasyon ile marka vatandaşlık davranışı ve işte kalma niyeti
arasında pozitif bir ilişki olduğu görülmektedir.