Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇolak, Tuğba Kuru
dc.contributor.authorAydın, Nimet Sermenli
dc.contributor.authorSelçuk, Halit
dc.contributor.authorKılıç, Berivan Beril
dc.contributor.authorYaşarer, Özden
dc.contributor.authorSarı, Dilara Merve
dc.date.accessioned2023-04-03T07:10:15Z
dc.date.available2023-04-03T07:10:15Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationÇolak, T. K., AYDIN, N. S., Selçuk, H., KILIÇ, B. B., Yaşarer, Ö., & Dilara, S. A. R. I. (2020). Sağlık alanlarında eğitim gören öğrencilerin skolyoz ile ilgili bilgi düzeyi. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(3), 367-372.en_US
dc.identifier.issn2147-9607
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.34087/cbusbed.703675
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/3651
dc.description.abstractGiriş: Skolyoz, omurgada üç boyutlu deformiteye oluşturması nedeniyle fiziksel, psikolojik, sosyal ve kozmetik açıdan önemli bir halk sağlığı sorunudur. Bu araştırmanın amacı Türkiye’de sağlık alanında öğrenim gören lisans öğrencilerinin skolyoz hakkındaki temel bilgi düzeylerininin araştırılmasıdır. Gereç ve Yöntemler: 2018 – 2019 öğretim döneminde sağlık bilimleri alanında lisans ve ön lisans öğrencisi olan katılımcılardan araştırmacılar tarafından hazırlanan 17 sorudan oluşan sorgulama formunun online olarak doldurulması istendi. Veriler SPSS v.22.0 ile tanımlayıcı yöntemler kullanılarak analiz edildi. Bulgular: Çalışmaya 60 farklı üniversitede öğrenim gören 611 öğrenci katıldı. Katılımcıların %83,6’sı (n=511) skolyozu ‘omurga eğriliği’ olarak tanımladı. Fizyoterapi lisans öğrencilerinin %87,7’si ve Tıp Fakültesi öğrencilerinin %82,2’si skolyoz teriminin tanımını bilmekteydi. Öğrencilerin %40’ı skolyozdan şüphesi olduğunda bireyleri hangi sağlık profesyoneline göndermesi gerektiğini biliyordu. Öğrencilerin bilgi düzeyi öğretim yıllarının artması ile artmaktaydı. Sonuç: Çalışmamızın sonucu 4. sınıf öğrencilerinin önemli bir kısmının skolyoz ile ilgili temel bilgi düzeyine sahip olmadan mezun olacağını göstermiştir. Erken tanı için toplumda skolyoz farkındalığının artması gerekmektedir, toplumsal farkındalığın artması da öncelikli olarak sağlık çalışanlarının farkındalığının ve bilgi düzeylerinin artması ile mümkün olabilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherManisa Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.ispartofCelal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisien_US
dc.identifier.doi10.34087/cbusbed.703675en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectFarkındalıken_US
dc.subjectÖğrencileren_US
dc.subjectSağlık Mesleklerien_US
dc.subjectSkolyozen_US
dc.titleSağlık Alanlarında Eğitim Gören Öğrencilerin Skolyoz ile İlgili Bilgi Düzeyien_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulu, Fizyoterapi Programıen_US
dc.authorid0000-0001-7376-3007en_US
dc.authorid0000-0001-7443-3747en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage367en_US
dc.identifier.endpage372en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorYaşarer, Ozden
dc.institutionauthorSarı, Dilara Merve


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster