dc.contributor.author | Gücüyener, Aytek | en_US |
dc.contributor.author | Yiğit, Engin | en_US |
dc.contributor.author | Esen, Vedat | en_US |
dc.date.accessioned | 2016-04-28T08:05:51Z | |
dc.date.available | 2016-04-28T08:05:51Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Gücüyener, A., Yiğit, E., Esen, V. (13-15 Haziran 2012). Elektrik teknikerliği eğitiminin piyasa şartlarına hazırlanması üzerine bir çalışma. Ulusal Meslek Yüksekokulları Çalıştayı ve Öğrenci Sempozyumu. Ürgüp-Nevşehir : Nevşehir Üniversitesi. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12294/381 | |
dc.description | Gücüyener, Aytek (Arel Author), Yiğit, Engin (Arel Author), Esen, Vedat (Arel Author) --- Conference:Nevşehir Üniversitesi Ulusal Meslek Yüksekokulları çalıştayı ve öğrenci sempozyumu, 13-15 Haziran 2012, Nevşehir. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada elektrik teknikerliği öğrencilerinin piyasa şartlarında daha başarılı olabilmeleri için öğretim programlarının düzenlenmesi ve daha etkili hale getirilmesi üzerine bir araştırma yapılmıştır. Elektrik teknikerliği öğrencilerinin eğitimlerinin bir parçası olan yaz stajları, öğrencilerin piyasa şartları ile ilk kez tanıştıkları noktadır. Öğrencilerin piyasada staj yaptıkları şirketlerdeki yöneticilerin beklentilerini ve öğrencilerin stajından sorumlu şirketlerin eğitim departmanındaki sorumlu mühendislerin elektrik teknikerliği öğrencilerinin piyasa şartlarında daha başarılı olmaları için öğretim programlarında yapılması gereken değişiklikler üzerine yapılan bir incelemeyi yansıtmaktadır. Çalışmanın evrenini İstanbul’da elektrik eğitimi veren İstanbul Arel Üniversitesi, örneklemini ise rastgele seçilen 100 öğrenci ve staj yaptıkları şirketler oluşturmaktadır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Anket sorularının hazırlanması için staj yapılan şirketteki sorumlu mühendislere 20 adet soru sorulmuş ve 5 maddeli Likert tipi anket hazırlanmıştır. Veriler SPSS programı ile analiz edilmiş ve sonuçlara ilişkin grafikler verilmiştir. Çalışma ile birinci ve ikinci sınıflardaki öğrencilerin yaz aylarında yaptıkları staj ile piyasa şartlarına daha iyi hazırlanmaları için; proje uygulamalarında, bilgisayar tabanlı proje eğitiminin verilmesi gerektiği, matematiksel temelli ve teorik konuların çok yer aldığı elektrik teknikerliği eğitiminde sorunlara pratik yaklaşımlar ve çözüm yöntemlerinin geliştirilebileceği, uygulamalı elektroteknik derslerinin konulması gerektiği, yabancı bir dilin daha etkin kullanılması gerektiği şeklinde çözüm önerileri sunulmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Teknikerlik ve Piyasa Şartları | en_US |
dc.subject | Elektrik Teknikerliği Eğitimi | en_US |
dc.subject | SPSS | en_US |
dc.title | Elektrik teknikerliği eğitiminin piyasa şartlarına hazırlanması üzerine bir çalışma | en_US |
dc.type | conferenceObject | en_US |
dc.department | İstanbul Arel Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, Elektrik Programı. | en_US |
dc.authorid | TR36719 | en_US |
dc.authorid | TR24132 | en_US |
dc.authorid | TR15026 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Konferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |