DESTİNASYON PAZARLAMASINDA İMAJ ROLÜNÜN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ TARAFINDAN ALGILANMASI; ARHAVİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ
Künye
AKYOL C, ZENGİN B, AKKAŞOĞLU S, ULAMA Ş (2018). DESTİNASYON PAZARLAMASINDA İMAJ ROLÜNÜN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ TARAFINDAN ALGILANMASI; ARHAVİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ. Manas Journal of Social Studies, 7(2), 637 - 654.Özet
Bu çalışmanın amacı, bir turizm destinasyonuna eğitim amaçlı gelen kişilerde oluşan imaj
algısını ortaya çıkarmaktır. Çalışmanın kapsamı Artvin Çoruh Üniversitesi Arhavi Meslek
Yüksekokulu’nda öğrenim gören öğrenciler olarak belirlenmiş ve bu doğrultuda meslek
yüksekokulunda eğitim-öğretim gören toplam 161 öğrenciye anket uygulaması
gerçekleştirilmiştir. Üniversite öğrencilerinin bir destinasyon ile ilgili imaj algılarını oluşturan
faktörlerin araştırıldığı çalışma 1-26 Mayıs 2017 tarihleri arasında gerçekleştirilmiş olup, elde
edilen verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma ve t testi
kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, üniversite öğrencilerinin tercih ettiği turistik
destinasyonlarda en çok dikkat ettiği özellikler; bölgedeki turistik tesislerde ve bölgenin
genelinde hijyen ve temizlik standartlarının olması, terör olaylarından uzak bir yer olması,
konaklama tesislerinin bütçeye uygun fiyatta olması ve sağlık imkânları açısından bölgenin
yeterli olması olmuştur. Modaya uygun bir yer olması, kaliteli bir gece hayatının olması, yöreye
ait geleneksel el sanatlarının olması özellikleri ise düşük ortalamalı katılımların olduğu
destinasyon özellikleri olmuştur. Araştırma neticesinde, bir destinasyonun imajına katkı
sağlamak adına yerel ve merkezi idareler ile sivil toplum kuruluşları, eğitim kurumları ile özel
sektör işletmelerine önemli görevler düştüğü neticesi elde edilmiştir.