Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAslan, Erman
dc.contributor.authorTaymaz, Imdat
dc.contributor.authorİslamoğlu, Yaşar
dc.contributor.authorParmaksızoğlu, Cem
dc.contributor.authorÖzçelik, Güven
dc.date.accessioned2023-05-12T07:20:09Z
dc.date.available2023-05-12T07:20:09Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationASLAN E, TAYMAZ İ, İSLAMOĞLU Y, PARMAKSIZOĞLU İ, ENGİN M, ÇOLPAN İ, KARABAŞ G, ÖZÇELİK G (2018). Dalgalı Yüzeyli Isı Değiştirici Kanallarında Hız ve Sıcaklık Alanlarının “Rans” Tabanlı Türbülans Modelleri ile Sayısal İncelenmesi ve Deneysel Doğrulaması. Tesisat Mühendisliği, 2018(167), 49 - 63.en_US
dc.identifier.issn1300-3399
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/3846
dc.description.abstractLevhalı ısı değiştiricilerinde yaygın olarak kullanılan periyodik dalgalı yüzeyli kanal için taşınımla ısı geçişi ve sürtünme faktörü sayısal incelenmiştir. Sayısal çalışmada Sonlu Hacimler Yöntemi (Finite Volume Method – FVM) kullanılmıştır. Realize edilebilir k-ε (Realizable k-ε), k-ω, Kayma Gerilmesi Taşınımı (Shear Stress Transport – SST) ve geçiş SST (transition SST) olarak adlandırılan, dört farklı Reynolds Ortalamalı Navier-Stokes (Reynolds Averaged Navier-Stokes Simulations – RANS) tabanlı türbülans modelleri kullanılarak elde edilen sonuçlar karşılaştırılmıştır. Önceki deneysel çalışmalardan elde edilen sonuçlar da sayısal sonuçları doğrulamak için kullanılmıştır. Çalışmalar, dalga eğim açısının 30° olduğu dalgalı yüzeyli kanallarda hava akışı için yapılmıştır. Prandtl sayısı 0.70 sabit kalırken, Reynolds sayısı 2000 ile 11000 arasında değiştirilmiştir. Nusselt sayısı, Colburn faktörü, sürtünme faktörü ve ısı geçişi iyileştirme performansı Reynolds sayısına bağlı olarak verilmiştir. Dalgalı yüzeyli geometrinin ve kanal yüksekliğinin etkileri ele alınmıştır. Deneysel ve sayısal sonuçlar arasında en iyi uyum SST modeli ile sağlanırken, en çok hata ise realize edilebilir k-ε modelden elde edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTMMOB MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASIen_US
dc.relation.ispartofTesisat Mühendisliğien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDalgalı Yüzeyli Kanaen_US
dc.subjectTaşınımla Isı Geçişen_US
dc.subjectSürtünme Faktörüen_US
dc.subjectSonlu Hacimler Yöntemien_US
dc.subjectRANS Tabanlı Türbülans Modelleren_US
dc.titleDalgalı Yüzeyli Isı Değiştirici Kanallarında Hız ve Sıcaklık Alanlarının “Rans” Tabanlı Türbülans Modelleri ile Sayısal İncelenmesi ve Deneysel Doğrulamasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentMühendislik ve Mimarlık Fakültesi, Makina Mühendisliği Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-7091-6175en_US
dc.identifier.volume2018en_US
dc.identifier.issue167en_US
dc.identifier.startpage49en_US
dc.identifier.endpage62en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorÖzçelik, Güven


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster