Grafik Tasarımı Koleksiyonu / Graphic Design Collection
Güncel Gönderiler
-
Türkiye'de Cumhuriyet sonrasında yayınlanan dergilerde grafik tasarım uygulamalarının incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Avrupa'da ortaya çıkan ve bilim adamları arasında bir iletişim aracı olarak da kullanılan dergi, Tu¨rkiye'ye gecikmeli olarak geldi. Derginin İngiltere'den ortaya çıkışı gazete ile kitabın varlığından sonradır. Gazete ile ... -
Dünden bugüne mekanik alanında teknik illüstrasyonlar
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Mağaralara çizilen ilk resimlerden günümüzde kullanılan dijital platformlara kadar insanlar bilgiyi paylaşmak için çok büyük emek harcamaktadırlar. Düşünce ve duyguları görsel yolla insanlara aktarmak görsel sanatların ... -
Tasarım dergilerinde sayfa tasarım unsurları: XOXO The Mag ve Alldesign dergilerinin görsel tasarım analizi ve karşılaştırılması
(2015)Dergi yayımcılığı her geçen gün gelişim ve değişim kaydediyor olsa da, belirli kriter ve esaslar doğrultusunda tasarımlar kullanmaya devam etmektedir. Günümüzde yazılım teknolojisinde gelişmeler ile birlikte Masaüstü ... -
Reçetesiz ilaç ambalajlarında grafik tasarımı
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Reçetesiz satılan ilaçların tanıtımında ve pazarlanmasında bazı yasal engeller bulunmaktadır. Bunun yanı sıra ise gerek psikolojik, gerekse altyapı bilgilerinde görsel eğitimin bulunmaması, tüketicilerin satın alma ... -
Mobil uygulamaların grafik arayüzlerindeki ikonların incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu araştırmanın amacı, günümüz mobil uygulamalarının arayüzlerinde kullanılan ikonların, uygulamanın kullanımına etkilerinin incelenmesidir. Günümüz mobil uygulamalarında kullanılan ikonlar; soyutlama, renk kullanımı, ... -
Kurumsal kimlik çalışmalarının görsel etkisi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Küresel dünyada yaşanan rekabet günümüz ekonomisinde, kurumların öne çıkabilmek için bir arayış içine girmesine neden olmuştur. Kurumlar bu rekabet piyasası içinde geri kalmamak, hedef kitlesine: daha kolay ulaşmak, ... -
Grafik tasarımda görsel okuma dili
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü., 2015)Yüzyıllar boyunca hızla yükselen bir değer haline gelen görseller dünyasında görselin kullandığı dili anlamak, düşünmek ve üretebilmek giderek önem kazanmakta; bu durum görsel okuma dilinin ne denli önemli olduğunu ... -
İllüstrasyonun tarihsel süreci ve gelişimi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Grafik tasarımın bir dalı olan İllüstrasyon görsel bir dildir, hem bilgi hem de mesajı biçime dönüştürerek iletir. Verilmek istenen mesajı en pratik en kısa yoldan anlatan görsel bir iletişim yöntemidir. İçerdikleri resimsel ... -
Kadın görsellerinin kullanıldığı afişlerin hedef kitle üzerindeki etkisi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Araştırmada, Türkiye de 1980 dönemi sonrası kadın afişlerinin hedef kitle üzerindeki etkisinin analizine ilişkin görüşleri tespit edilmiş ve bu görüşlerin yaş, cinsiyet, medeni durum ve eğitim düzeyi gibi faktörlerle ... -
Türkiye'de okutulan görsel sanatlar ders kazanımlarının zihin engelli öğrencilere uygunluğuna yönelik öğretmen görüşleri
(2015)Araştırmada, Türkiye'de okutulan görsel sanatlar dersinin ders kazanımlarının görsel sanatlar ve özel eğitim öğretmenlerinin görüşlerine göre zihin engelli öğrencilere uygun olup olmadığı değerlendirilmiştir. Araştırmanın ... -
Bir markanın algılanmasında grafik tasarımın rolü
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Tasarım, günümüzde hemen her alanda yer edinmiş önemli bir olgudur ve bir çok dalda ele alınmıştır. Grafik tasarım da, bunun bir boyutudur. Grafik tasarım, bir çok alanda etkili olmuş ve disiplinlerarası bir unsur haline ... -
Okul öncesi çocuk kitaplarındaki illustrasyonların, çocuğun gelişimine etkileri
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Resimli çocuk kitapları çocuğun duygusal, fiziksel ve zihinsel gelişimi açısından önemi oldukça büyüktür. Çocuğun ilerleyen yaşlarda okuma alışkanlığı kazanabilmesi için okul öncesinde tanıştığı kitapları sevmesi önemlidir. ... -
Görsel iletişimde çocuk afişlerinin hedef kitle üzerindeki etkisi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Ülkemizde son yıllarda afişlerde ve reklamlarda çocuklara yönelik çok fazla ileti olduğu görülmektedir. Çocukların görsel tasarımda kullanılması ne kadar etkili olmaktadır? Afiş hazırlanırken tasarımcı çocuk figürünü ... -
1950 sonrası açıkhava reklamlarında tasarım ögeleri
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu araştırmada, 1950 sonrası açıkhava reklamları ve açıkhava reklam mecralarında kullanılan tasarım dili incelenmiştir. Bu amaçla ilk olarak, araştırmada grafik tasarımın tanımı, grafik tasarım ögeleri, reklamın tanımı ve ... -
Güzel sanatlar fakültelerinin web tasarım dersinin içerik ve sektör bakımından incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu araştırmanın amacı; üniversitelerde grafik tasarım eğitimi veren güzel sanatlar fakültelerinin web tasarım dersi içeriklerinin, sektörün ihtiyaçlarına uygunluğu açısından incelenmesidir. Günümüz koşulları bireylerin ... -
Ulaşım ve yönlendirme işaretlerinin tipografi ve grafik tasarım açısından irdelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Sanayi devrimiyle birlikte kentler, günümüze dek nüfus yoğunluğu, fiziksel genişleme ve iş alanlarının artması gibi nedenlerle sürekli büyüme kaydetmektedir. Görsel iletişim, yazı karakterlerinin yüzey üzerinde tasarlanması ... -
Desenin oluşturulması ve porselen, seramik, cam ürünlerine uygulanması
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Serigrafi baskı tekniğiyle sulu çıkartma (dekal) üretimi geniş sektörlere ve pazarlara hizmet vermektedir. Uygulanışı ve sulu çıkartmanın teknik özellikleri itibariyle çok farklı ve geniş kullanıcı ve üreticileri bulunmaktadır. ... -
Ürün ambalajı tasarımının tipografi ve renk faktörüne yansımaları
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Ambalaj, ürün ile tüketicisi arasında diyalog kuran bir tanıtım ve iletişim aracıdır. Ürünün dilidir, tüketicisiyle konuşma şeklidir. Ambalaj, tüketiciyi satın alma eylemine hazırlar. Ürünün rakiplerinden daha fazla ... -
Türkiye’ de tartışma programı dekorlarında grafik öğelerin incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Televizyon, son yüzyıla damgasını vurmuş olmakla beraber, izleyiciye kurgulanmış bir çok farklı dünya sunar. Stüdyolarda oluşturulan dekorlarda bir çok türde program, bu hayal pazarlama işinde kullanılır. Televizyon ...