Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCesur Kılıçaslan, Seheren_US
dc.contributor.authorCesur, Selinen_US
dc.contributor.authorIşık, Topraken_US
dc.date.accessioned2016-08-12T07:29:57Z
dc.date.available2016-08-12T07:29:57Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationCesur Kılıçaslan, S., Cesur, S., Işık, T. (2012). Tüketim kültürü ve reklamların birey üzerinde doğurduğu zayıflık hissi. Tüketici yazıları III. Ankara: Tüketici-Pazar-Araştırma-Danışma Test ve Eğitim Merkezi, 66-75.en_US
dc.identifier.isbn9786058877825
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/543
dc.descriptionCesur Kılıçaslan, Seher (Arel Author).en_US
dc.description.abstractTüketim toplumu ya da tüketim kültürü olguları, özellikle 1980’li yıllardan başlayarak adından sıkça söz edilen kavramlar olmuştur. Tüketimin demokratikleştirilerek alt sınıflara açılmasıyla, bu kitlelerde ekonomik ve toplumsal konum bakımından üst konumdakilerin kimliğini kazanabilecekleri yanılsaması yaratılarak, gerçek yaşamda kendilerinden esirgenen doyumların acısının hafifletilmesi sağlanmış, böylelikle tüketim kültürü bir yaşam felsefesi haline getirilmiştir. Mutluluğu ve özgürlüğü tüketimle eşitleyen çok güçlü öyküler vardır – reklamcılık bu görüşün en başta gelen propaganda aracıdır. Reklam sanayisi, kamu bilincini, insanlık tarihinde başka hiçbir kampanyanın yapamayacağı ölçüde değiştirmiş, detaya yönelik daha fazla düşünceyi, çabayı, yaratıcılığı, zamanı ve dikkati çok büyük miktardaki metanın satışına yöneltmiştir. Reklamın kullandığı dil bir tek bireye yöneliktir ancak bir tek bireye denk düşen ve reklamın hedef kitlesini oluşturan birçok birey vardır. Toplumu dönüştürerek (hedef kitlesini) sattığı ürünün tanıtımını destekler ve egemen kültürün geleneklerinin benimsenmesini sağlar. Reklamın tüketimi arttırmaya yönelik etkisine maruz kalan birey, kendisinde ve yaşam koşullarında sürekli eksiklik hisseder; içinde bulunduğu durumla olmak istediği durum arasındaki çelişkiyi her gün yeniden yaşar. Bu ise güçsüzlük algısı doğurur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHacettepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofTüketici yazıları IIIen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTüketim kültürü ve reklamların birey üzerinde doğurduğu zayıflık hissien_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİstanbul Arel Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Yüksekokulu, Sosyal Hizmetler Bölümü.en_US
dc.authoridTR17439en_US
dc.identifier.startpage66en_US
dc.identifier.endpage75en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster