Türk turizminde sürdürülebilir rekabet avantajı elde etmenin ön koşulu : ülke imajı
Künye
Albayrak, A. (30 Kasım - 4 Aralık 2011). Türk turizminde sürdürülebilir rekabet avantajı elde etmenin ön koşulu : ülke imajı. Bildiri kitabı. 12. Ulusal Turizm Kongresi. Düzce: 42-51.Özet
Ülkeler turizm endüstriden elde ettikleri payı arttırmak için kıyasıya rekabet etmektedirler. Bu rekabette öne çıkma adına ülkeler endüstrilerini ne kadar geliştirirlerse geliştirsinler öncelikle potansiyel turist olan yabancıların gözünde ülkelerine ilişkin mevcut imajı sürekli olarak olumlu noktada tutmak ya da bunun için önlemler almak zorundadırlar. Bu nedenle, ülke imajı turizmde sürdürülebilir rekabetin elde edilmesi açısından ön koşuldur. Bu çalışma, ülkemiz imajının Türk turizmine olan etkilerini, ülke imajının Türk turizminde sürdürülebilir rekabet avantajı elde etmede diğer tüm faktörlerin ön koşulu olduğunu ortaya koymak ve turizm sektörü açısından ülkemiz imajını geliştirici önerilerde bulunmak amacıyla planlanmış ve yürütülmüştür. Çalışmada Arnolt Ulus Markaları Dizini ve Avrupa Birliği tarafından yayınlanan Eurobarometre 2010 Değerlendirme Sonuçları ile Karpat ve Saran tarafından Türkiye İmajıyla ilgili yapılmış olan çalışmada yer alan “Türkiye İmajı’nı etkileyen 6 temel faktör” ele alınmış, bu faktörler ile ilgili akademik yazında yer alan çalışmalardan yararlanılarak ülkemizin mevcut imajı tartışılmıştır. Çalışma sonunda ülke imajını geliştirmeye yönelik önerilerde bulunulmuştur.