Konaklama işletmelerinde pazarlama iletişimi açısından yeni bir uygulama: sosyal paylaşım siteleri ve misafir ihtiyaçları
Künye
Albayrak, A. (2013). Konaklama işletmelerinde pazarlama iletişimi açısından yeni bir uygulama: sosyal paylaşım siteleri ve misafir ihtiyaçları. Journal of Travel and Hospitality Management. 10.2, 25-42.Özet
Günümüzde dünya genelinde pek çok işletme sosyal ağlar aracılığı ile potansiyel ve fiili müşterilerine ulaşmaya çalışmaktadır. Sosyal ağları pazarlama aracı olarak kullanan işletmelerden biri de konaklama işletmeleridir. Bu çalışmanın amacı, konaklama işletmelerinin sosyal ağlarda yer alan sayfalarına üye olan misafirlerin sayfaya ilişkin ihtiyaçlarını saptamak ve üyelerin özellikleri ile ihtiyaçları arasındaki ilişkileri ortaya koymaktır. Çalışma, dünya genelinde en çok kullanılan sosyal ağlardan biri olan Facebook’ta sayfası bulunan konaklama işletmelerinin sayfalarına üye olanlar üzerinde yapılmıştır. Çalışma sonunda üyelerin en fazla bilgi edinme, iletişim ve ilişki kurma amacıyla söz konusu gruba üye oldukları saptanmış ve elde edilen sonuçlar ışığında konaklama işletmelerine üyelerin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik önerilerde bulunulmuştur.