Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGaniz, Selahattinen_US
dc.contributor.authorEldek, Emreen_US
dc.date.accessioned2016-02-11T10:02:37Z
dc.date.available2016-02-11T10:02:37Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationEldek, E. (2014). Açık hava reklam mecralarının grafik tasarım açısından incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/61
dc.description.abstractBu çalışma, şehir hayatının bir parçası haline gelen, grafik sanatlardan doğmuş ve bugün grafik tasarımın başlıca konularından biri olan “açık hava reklamları”nın, tarihsel gelişim süreçleri göz önüne alınarak, grafik tasarım açısından incelenmesini konu almaktadır. Beş ana bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde açık hava reklamcılığının tanımı yapılmış, özelliklerinden bahsedilmiştir. İkinci bölümde de sırasıyla reklamın genel tarihi; açık hava reklam ortam ve araçlarının ilk kez kullanılmaya başladığı tarihlerden günümüze ne gibi aşamalardan geçtiği; açık hava reklamlarının hangi amaçlarla, nerelerde ve nasıl kullanıldığı anlatılmıştır. Savaş dönemlerinde, açık hava reklam ortam ve araçlarının kitleler üzerindeki etkisinden faydalanan siyasi erkin, bu mecraları propaganda amacıyla kullanması beş alt başlık altında incelenmiştir. Üçüncü bölümde afişin sanatsal bir ifade aracı olarak doğuşu, belli başlı afiş sanatçılarının ekseninde gelişimi ve sanat akımlarıyla etkileşimi incelenmiştir. Bugünkü kullanım şekliyle başlıca açık hava reklam mecraları başlıklara ayrılıp örneklerle açıklanmıştır. Dördüncü bölümde Türkiye’de açık hava reklamcılığının gelişimi ve Türk afiş sanatçıları konu alınmıştır. Bölümler ağırlıklı olarak kaynak taramalarından derlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAçık Hava Reklamlarıen_US
dc.subjectAçık Hava Reklam Mecralarıen_US
dc.subjectAfişen_US
dc.subjectBillboarden_US
dc.subjectMegaboarden_US
dc.subjectSuperboarden_US
dc.subjectBina Giydirmeen_US
dc.subjectAraç Giydirmeen_US
dc.subjectGerilla Reklamen_US
dc.subjectAçık Hava Reklamcılığının Tarihçesien_US
dc.titleAçık hava reklam mecralarının grafik tasarım açısından incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü, Grafik Tasarımı Anasanat Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorEldek, Emreen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster