Güncel Gönderiler: İşletme Bölümü / Department of Business Administration
Toplam kayıt 149, listelenen: 21-40
-
Hiyerarşik Regresyon Modeliyle Duygusal Emek ve Örgütsel Özdeşleşmenin İşten AyrılmaNiyeti Üzerindeki Etkisi
(ASOS Eğitim Bilişim Danışmanlık Otomasyon Yayıncılık Reklam Sanayi ve Ticaret LTD ŞTİ, 2020)Abstact: Aim: Emotional labor, organizational identification, and intention to quit employees in the airways of the two main competing business models of the aviation industry, Low Cost Airlines (LCC) and Full Service ... -
ÖRGÜTSEL PAZAR YÖNELİMİNİN YÖNETİM İNOVASYONUNA ETKİSİNDE İŞ KARMAŞIKLIĞININ ROLÜ
(Beykoz Üniversitesi, 2020)Yönetim inovasyonu son yıllarda örgütsel performansa pozitif etki yaratması ve sürdürülebilir rekabet avantajı yaratması dolayısıyla araştırma ve uygulama alanında önemli bir kavram haline gelmiştir. Özellikle teknoloji ... -
Pazarlama Bilim Dalında Yazılmış Yüksek Lisans ve Doktora Tezlerinin Bibliyometrik Profilinin İncelenmesi
(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2020)Çalışmada, 2010-2020 yılları arasında “Pazarlama Bilim Dalı”’nda yazılmış Yüksek lisans ve Doktora tezlerinin; çeşitli parametreler çerçevesinde bibliyometrik özelliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Pazarlama alan ... -
PERSONEL GÜÇLENDİRME VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK META-ANALİZ ÇALIŞMASI
(Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi İ.İ.B.F., 2020)Bu çalışmada personel güçlendirmenin örgütsel bağlılık üzerindeki etki büyüklüğünü belirlemek amacıyla yapılan, birbirinden bağımsız çalışmalardan elde edilen sonuçların birleştirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın temel ... -
THE IMPACT OF PERCEIVED ORGANIZATIONAL SUPPORT ON ORGANIZATIONAL DEPRESSION AND ORGANIZATIONAL DEDICATION
(Marmara Üniversitesi, 2020)Psychological status of employees and feelings of belonging to the organization have gained considerable momentum within organizations. In this study the impact of perceived organizational support on organizational ... -
COVID-19 Salgını Döneminde Havacılık Sektöründe Kriz Yönetimi: Türk Havayolları(THY) Özelinde Bir Durum Çalışması
(Melih Topaloğlu, 2021)Amaç – Bu çalışmanın amacı, COVID-19 salgını ile beraber ortaya çıkan küresel krizinhavacılık sektörüne etkisini ve Türk Hava Yolları (THY) özelinde kriz yönetimi sürecindeuygulanan faaliyetleri derinlemesine incelemektir. ... -
Örgütsel Satın Alma Davranışı Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması
(2021)Bu araştırmanın amacı, Bunn (1994) tarafından geliştirilen örgütsel satın alma davranışı ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanarak geçerliğinin ve güvenirliğinin ortaya konmasıdır. Ölçeğin Türkçe’ye çevrilmesinde ileri çeviri tekniği ... -
TÜRKİYE’NİN SANAYİ ÜRETİMİ İLE DIŞ TİCARETİ ARASINDAKİ İLİŞKİ: 2001-2009 DÖNEMİ İÇİN DEĞERLENDİRMELER
(T.C. SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI STRATEJİK ARAŞTIRMALAR VE VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ, 2021)Amaç: Dış ticaret, ülkelerin kaynaklarını daha verimli kullanmalarına olanak tanımaktadır. Bazı ülkeler aynı malı daha verimli, daha hızlı, daha düşük maliyetle üretebilmekte ve dış ticarette rekabet avantajı elde ... -
PANDEMİ SONRASI OLUŞAN VUCA ORTAMININ ÇALIŞAN İNSAN KAYNAKLARI KAYGI DÜZEYİ VE VERİMLİLİĞİ ÜZERİNE ETKİSİ
(Yönetim Bilimleri Dergisi, 2022)Günümüz dünyası, Covid-19 ile birlikte değişimin hızının ve kapsamının belirle- nemediği, planlama ve öngörü yapmanın zorlaştığı tam anlamıyla bir VUCA orta- mı yaşamaktadır. VUCA, ilk olarak 1987’de kullanılan ve Warren ... -
BELİRLİ SÜRELİ İŞ SÖZLEŞMESİNİN SONA ERMESİNİN İŞÇİ MENFAATLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
(Beykoz Üniversitesi, 2022)İş sözleşmesinin tarafları olan işçi ve işverenin istedikleri şekilde, sözleşme serbestisi prensibi çerçevesinde, sözleşme yapma özgürlüğüne sahip olmaları, Anayasa ve Kanunlarla güvence altına alınmıştır. Taraflar sözleşmenin ... -
A Review of Digital Brand Positioning Strategies of Internet Entrepreneurship in the Context of Virtual Organizations: Facebook, Instagram and Youtube Samples
(Elsevier B.V., 2019)In the new century, the rapid transfer of information and the lack of time and physical limits by increasing the importance of information technologies, the organizations have changed the way of doing business. In this ... -
THE MOST SIGNIFICANT FACTORS INFLUENCING THE PRICE OF GOLD: AN EMPIRICAL ANALYSIS OF THE US MARKET
(VARAZDIN DEVELOPMENT & ENTREPRENEURSHIP AGENCY, 2016)Gold is always a precious metal from many hundred years. Semi flexible gold demand and supply chain determines international gold prices in the long term. This study mainly aims to investigate the dynamic factors which ... -
The Moderating Roles of Remote, Hybrid, and Onsite Working on the Relationship between Work Engagement and Organizational Identification during the COVID-19 Pandemic
(MDPI, 2022)Flexible working practices have become commonplace due to the emergence of the turbulent environment that emerged during the COVID-19 pandemic, which forced organizations to change their business models, structures, ... -
Children in Marketing: A Review, Synthesis and Research Agenda
(John Wiley and Sons Inc, 2022)Children have received much research attention in many different academic disciplines within social sciences, including marketing. The main objective of this study is to provide a comprehensive overview of the marketing ... -
Pandemi Sürecindeki Zaman Yönetimi ve Çalışan Performansı İlişkisinde İşe Adanmışlık Kavramının Aracı Rolü
(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2022)Bu araştırmada işe adanmışlığın işletme başarısının kilit kavramları olan zaman yönetimi ve çalışan performansı ilişkisine etkisi, pandemiden en çok etkilenen hizmet sektöründe güvenlik firmaları özelinde incelenmiştir. ... -
A comparative Analysis of the First Cycle Degree Programmes in Business in Turkey in Terms of the Number of Course Units and the Student Workloads
(University of Deusto, 2022)This comparative study aims to determine the differences between the curricula of the first cycle degree programmes in business in Turkey in terms of the number of course units and the student workloads. In this context, ... -
Kurumsal Tasarımın Kurumsal İmaj ve Kurumsal İtibar Oluşumu Üzerine Etkisinin Hizmet Sektöründe İncelenmesi
(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2019)Amaç – Benzer mal ve hizmet sunulan bir ortamda sürdürülebilir büyüme ve başarı elde etmek, ancak müşterinin nezdinde rakiplerden farklı algılanma ile mümkündür. Bir kurumun tasarımı, imajı ve itibarı bu farklılaşmayı ... -
The Effects of Knowledge and Innovation Management Processes on Innovation Capability and New Product Development Success 1
(Business & Management Studies : An International Journal, 2019)Knowledge management contributes to the performance of enterprises in developing goods and services, but also serves as a tool in the development of innovation capability and in the innovation process. The aim of this ... -
Reform ve Muhasebe İlişkisi: Martin Luther ve Thomas Munzer ya da Muhasebenin Başlangıcı Eseri Üzerinden Bir İnceleme
(Muhasebe ve Denetime Bakış, 2021)Bu çalışma, Dieter Forte tarafından 1974 yılında yayımlanmış tiyatro oyunu “Martin Luther ve Thomas Münzer ya da Muhasebenin Başlangıcı” eseri incelemesine dayanmaktadır. Eserde Reformun kökenindeki dini, siyasi ve ekonomik ... -
Organizasyonel Yeniliğin ve Personel Güçlendirmenin İş Performansına Etkisi: Bir Sanayi Firması Uygulaması
(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2021)Günümüzde işletmelerin yenilik performanslarını arttırabilmeleri yeteneklerine güvenilen iş görenlerin yaratıcı düşüncelerini açığa çıkarmaları ile mümkün olabilmektedir. Çalışanlarda yaratıcı fikirlerin açığa çıkmasını ...