Subliminal mesajların reklamlarda kullanımı: Türkiye örneği
Künye
Serttaş Ertike, A., Darıcı, S. (2014). Subliminal mesajların reklamlarda kullanımı: Türkiye örneği. First International Communication Science and Media Studies Congress.Özet
Subliminal mesajlar kullanımda beş duyu organına yönelik hazırlanabilmekte ancak uygulamada daha çok görsel ve işitsel düzeyde olanları ağırlık kazanmaktadır. Çoğunlukla duyu organlarının ark eşik değerlerinin altında verilmekle birlikte, bilinçaltının sık tekrara olan duyarlılığı kullanılarak bilinç düzeyinde verilen örnekler de mevcuttur. İnsanları farkında olmadan belli bir davranışa yönlendirebilen bu mesajların etkinliği daha çok cinsellik ve şiddet üzerine kurulu imgeler, arketipler ve çağrışımsal unsurlarla sağlanmaktadır.Çalışmanın birinci bölümünde subliminal mesajların tanımı, tarihi ve uygulanma biçimlerine değinilmiştir. "kinci bölümde subliminal mesajlar ile ilgili literatür taraması yapılmış ve üçüncü bölümde de Türkiye'de yayınlanan reklamlarda subliminal mesaj kullanımı örneklerle açıklanmıştır.