Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkgün Çomak, Nebahaten_US
dc.contributor.authorTüccar, Semihen_US
dc.date.accessioned2017-11-07T10:26:31Z
dc.date.available2017-11-07T10:26:31Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationTüccar, S. (2015). Bu gurur hepimizin” “Kobe vs. Messi the selfie shootout” reklam filmlerinin göstergebilimsel çözümlenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/922
dc.description.abstract“Türk Hava Yolları: “Bu gurur hepimizin”, “Kobe vs. Messi: The selfie shootout” reklam filmlerinin göstergebilimsel çözümlenmesi” isimli tezimizde son yıllarda kurumsal kimlik oluşturma ve evrenselleşme noktasında yaptığı reklamlar, sponsor olduğu kurum ve organizasyonlarla adını dünya çapında duyurup, küresel bir şirket olma yolunda emin adımlarla ilerlemekte olan Türk Hava Yolları’nın Ekim 2012 tarihinde yayınlanan, “Bu gurur hepimizin” isimli reklam filmi ile Aralık 2013 tarihinde yayınlanan ve “Kobe vs. Messi: The selfie shootout” isimli reklam filmleri “yerellik ve ulusallıktan” “evrenselliğe” “evrensellikten yerelliğe” açılma yolunda Türk Hava Yolları’nın üstlendiği misyonların anlaşılması bağlamında, Göstergebilimsel olarak çözümlenmiştir. Çözümlemek üzere seçilen reklam filmlerinde, Paris Göstergebilim Okulu’ndan Litvanya kökenli Fransız Dilbilimci ve Göstergebilimci Algirdas Julien Greimas’ın Göstergebilimsel yaklaşımı ele alınmıştır. Düzeyler doğrultusunda, yüzeyden derine doğru karelerle ayrıştırılarak her bir karede söylemsel, anlatısal ve mantıksal anlamsal düzeyler birleştirilerek, yüzeyden derine doğru bağlantılar kurularak, Göstergebilimsel çözümlemeye gidilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectTürk Hava Yollarıen_US
dc.subjectGöstergebilimen_US
dc.subjectGremiasen_US
dc.subjectReklam Filmlerien_US
dc.titleBu gurur hepimizin” “Kobe vs. Messi the selfie shootout” reklam filmlerinin göstergebilimsel çözümlenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Medya ve Kültürel Çalışmalar Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorTüccar, Semihen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster