Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzeroğlu, Ali İhsanen_US
dc.date.accessioned2019-10-29T18:00:05Z
dc.date.available2019-10-29T18:00:05Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1308-5298
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVeU56TTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/2346
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.14225/Joh658
dc.description.abstract1980'li yıllardan itibaren küresel değişiklikler sadece ekonomik değil sosyal, siyasi ve kültürel pek çok etkiye sahip olmuştur..Kalite kavramının rekabet unsuru olarak değişimi organizasyonların etkinlik ve verimlilik anlayışlarını değiştirmiştir. Yeni Kamu Yönetimi anlayışı ile beraber hiyerarşik ve bürokratik idare yapısı piyasa koşullarına uyumlu kamu yönetimi anlayışına dönüşmüştür. Bu değişim hala belirsizliğini korusa da hâkim görüş Toplam Kalite Yönetimi ile hizmet talep edenlerin beklentilerinin en üst düzeyde karşılanmasını hedefleyen yönetim kültürünün çözüm olarak görülmesidir. Bu çalışmada Toplam Kalite Yönetimi uygulamalarının yerel yönetim biçimi olan belediyecilikteki uygulamalarının nasıl gerçekleştiği açıklanmaya çalışılmıştır. Çalışma sonucunda rekabet unsuru olarak işletmelerin hayatına giren Toplam Kalite Yönetimi'nin Türk Belediyecilik anlayışında ciddi bir dönüm noktası olduğu var olan yapısal değişiklikler şekilsel olarak tamamlandığı ancak işlevsel olarak gelişmesi gerektiği sonuçlarına varılmıştır.en_US
dc.description.abstractFrom 1980's on, Global changes have had various effects not only on economical but also on social, political and cultural values. Together with the change of the concept of quality as an element of competition, organizations have changed concepts of effectiveness and efficiency. With the new Public Management understanding, hierarchical and bureaucratic structure of government has been transformed into Public Management understanding complient with market conditions Although this Transformation is still uncertain, the general consensus of Total Quality Management is that Total Quality Management retains the expectations of those who demand the highest level of service to meet the aims of the management culture is seen as the solution. In this study, how the implementations of Total Quality Management by municipalities were tried to be explained. As a result, this study points out that Total Quality Management in the understanding of Turkish Municipality is turning point and all structural transformations have been completed, however functional transformation are still needed to be completed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofTarih Okulu Dergisien_US
dc.identifier.doi10.14225/Joh658en_US
dc.identifier.doi10.14225/Joh658
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleYerel Yönetimlerde Toplam Kalite Yönetimien_US
dc.title.alternativeTotal Qualıty Management in Local Governanceen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİstanbul Arel Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue21en_US
dc.identifier.startpage539en_US
dc.identifier.endpage581en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorÖzeroğlu, Ali İhsanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster