Türkiye'de dijital pazarlamada marka ve tüketici ilişkisinin incelenmesi
Künye
Şamlı, R , Yöndar, D . (2019). TÜRKİYE'DE DİJİTAL PAZARLAMADA MARKA VE TÜKETİCİ İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ . İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi , 7 (14) , 65-87 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/53168/706369Özet
Dijital pazarlama, geleneksel pazarlama yöntemleri (televizyon, radyo, gazete, dergi) değil, internetin herhangi bir aracı kullanılarak gerçekleştirilen pazarlama şeklidir. E-pazarlama ya da çevrimiçi pazarlama gibi isimlerle de anılan bu pazarlama şekli, dünyada ve Türkiye’de özellikle son 10 yıldır popüler bir hale gelmektedir. Dijital pazarlama, reklamcılığın, pazarlama, alım-satım ve ödeme işlemlerlerinin tamamının yapıldığı platfformları değiştirdiğinden klasik pazarlamadaki kavramlara ek olarak pek çok kavramı beraberinde getirmiştir. Bu çalışma Türkiye’de dijital pazarlama sektöründeki marka ve tüketici ilişkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla, ilk olarak dijital pazarlamanın tanımı yapılmış ve literatürdeki benzer çalışmalar incelenmiştir. Ardından, dijital pazarlama ile ilgili mevcut problemler incelenmiş ve çeşitli çözüm önerileri sunulmuştur. Son olarak Türkiye’deki dijital pazarlama farkındalığını ölçmek ve dijital pazarlamada marka ve tüketicilerin ilişkisini incelemek için bir anket çalışması yapılmış ve bu anketteki sonuçlar değerlendirilmiştir.
Kaynak
İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları DergisiCilt
7Sayı
14Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/53168/706369https://hdl.handle.net/20.500.12294/2705