İletişimde yalan ve Kur'an
Künye
Taştekin, A . (2020). İLETİŞİMDE YALAN VE KUR'AN . İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi , 8 (17) , 71-105 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/57677/820104Özet
Yaratıcı, kullarının dili doğru kullanmalarını ve konuşma becerilerini geliştirerek sağlam iletişim kurmalarını istemektedir. Özellikle yalansız, hilesiz, kırıcı olmayan bir üslubun tercih edilmesini öğütlemektedir. Kur’an’da dil ile ilgili kavramlar arasında sıfat olarak “kâfir”den sonra “doğru” ibaresi (58 ayette 59 kez) en çok tekrar edilmektedir. Adeta doğru olmayanların kâfir olma riskinin yüksek olduğuna dikkat çekilmektedir. Konuşma becerisi ile ilgili ibarelerin tekrarında birinci sırayı “yalan” almakta, bütün kötülüklerin anasının bu davranış olduğu vurgulanmaktadır. İncelediğimiz Kur’an mealindeki ayetleri temel aldığımızda, iletişimle ilgili olarak geçiş frekansı en yüksek birinci ibare “de ki”, ikinci ibare ise “yalan”dır. Sure bazında ise “yalan” birinci sırada gelmektedir. En çok (79 farklı) surede ve 278 ayette kullanılan bu kelime toplam 290 kez geçmektedir. Bu çalışmada, Türkçe Kur’an mealinde geçen dil ve iletişim ifadeleri dikkate alınarak “yalan” ibaresinin geçiş frekansına göre Kur’an dilinde iletişimin yeri ve yalan ibaresinin kullanım biçimleri tespit edilmiştir.