Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüdük, Tanju
dc.contributor.authorAkyol, Ayşe
dc.date.accessioned2023-03-24T11:04:02Z
dc.date.available2023-03-24T11:04:02Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationGüdük, T., Akdoğan, Ç., & Akyol, A. (2021). İÇSEL MARKALAMANIN MARKA VATANDAŞLIK DAVRANIŞI VE İŞTE KALMA NİYETİ ÜZERİNE ETKİLERİ: HİZMET SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(1), 143-170.en_US
dc.identifier.issn1305-7766
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26468/trakyasobed.734245
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/3597
dc.description.abstractMarka vaadini, değerlerini ve özelliklerini benimseyen çalışanların, dış müşteriye markayı daha iyi tanıtabileceğini savunan içsel markalama, son yıllarda önem kazanan bir pazarlama unsuru olarak karşımıza çıkmaktadır. İçsel pazarlamanın önem kazanmasıyla literatürdeki yerini alan içsel markalama sayesinde işletmeler, günümüz pazar koşullarında rekabet avantajı elde etmekte ve çalışanların markayla özdeşleşerek işletmeye bağlılıklarını artırmaktadır. Bu çalışmanın temel amacı, içsel markalama ile marka vatandaşlık davranışı ve işte kalma niyeti arasındaki ilişkiyi incelemek, ayrıca içsel motivasyonun bu değişkenlerle ilişkisini ortaya koymaktır. Bu doğrultuda, Marmara Bölgesinde bulunan beş yıldızlı konaklama işletmelerinde içsel markalama faaliyetlerini değerlendirmek amacıyla 470 adet beş yıldızlı konaklama işletmesi çalışanına ulaşılmış olup elde edilen veriler yapısal eşitlik modeli ile analiz edilmiştir. Analiz sonucunda ise içsel markalama unsurlarının marka vatandaşlık davranışı ve işte kalma niyeti üzerinde pozitif etkisi olduğu görülmektedir. Ayrıca içsel motivasyon ile marka vatandaşlık davranışı ve işte kalma niyeti arasında pozitif bir ilişki olduğu görülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTrakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.ispartofTrakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.identifier.doi10.26468/trakyasobed.734245en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİçsel Markalamaen_US
dc.subjectMarka Vatandaşlık Davranışıen_US
dc.subjectİşte Kalma Niyetien_US
dc.subjectİçsel Motivasyonen_US
dc.titleİÇSEL MARKALAMANIN MARKA VATANDAŞLIK DAVRANIŞI VEİŞTE KALMA NİYETİ ÜZERİNE ETKİLERİ: HİZMET SEKTÖRÜNDEBİR ARAŞTIRMAen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentMühendislik ve Mimarlık Fakültesi, Endüstri Mühendisliği Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-4039-5823en_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage143en_US
dc.identifier.endpage170en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorAkyol, Ayşe


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster