Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGandy, Oscar H.en_US
dc.date.accessioned2021-03-08T13:05:57Z
dc.date.available2021-03-08T13:05:57Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.citationTekinalp, Ş . (2013). Gerçek Dijital Uçurum: Tüketiciye Karşı Vatandaş . İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi , 2 (4) , 13-21 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/31609/358272en_US
dc.identifier.issn2146-4162
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/31609/358272
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/2637
dc.description.abstractYeni medya çalışmaları birçok açıdan ele alınabilir. Bu konuda Faydalı olabilecek bir yaklaşım, yeni medyayı farklı perspektifler içinde değerlendirirken kullanıcı veya tüketici açısından incelemektir. Araştırmacılar, izleyici açısından yapılan araştırmalar konusunda üç öne çıkan yaklaşımdan bahsediyorlar: • Bunlardan birincisi izleyiciyi alınıp satılan bir mal olarak (commodity) görme yaklaşımıdır. Bu yaklaşıma göre izleyici medya sistemi tarafından reklamcılara ve sponsorlara ikna edilerek satılmak için üretilen bir maldır. • İkincisi, İzleyici medyanın ürettiği bilgi ve eğlenceyi tüketen kişilerdir. • Üçüncüsü de İzleyiciyi korunmaya muhtaç bir kurban olarak gören yaklaşımdır. Bu yaklaşım akademik çevrelerde genellikle kullanılan bir yaklaşımdır. Belli içerikteki medya mesajlarına sürekli maruz kalan bireyler üzerinde araştırmalar yapılır.Araştırmacıların bu konuda göz ardı ettikleri bir durum vardır. Bu da izleyicin giderek görmezden gelinen bir kamu alanı paylaşanı olarak onun vatandaşlık kişiliğidir. Bu vatandaş dediğimiz birey, kamunun bir paylaşıcısıdır. Medya, bu izleyiciye medya tecimselleşmeden önce, daha doğrusu, sadece kamu yararına yayın yaptığı zamanlarda da hizmet vermiştir.Kamu hizmeti verilen bu izleyici bugün de aynı izleyicidir. Bir başka deyişle şimdi tecimsel iletilere maruz kalan vatandaş birey, aynı vatandaş bireydir. Medyanın tamamen kamusal amaçlarla hizmet verdiği dönemlerde, belki az miktarda tecimsel reklamlar da vardı, ama medya bugün göründüğü şekilde tecimselleşmemişti. Kamusal medya o zamanlar kamu yararını ön plana alıyordu. Bir vatandaş olarak izleyicinin gereksinimleri ile tüketici izleyicinin gereksinimleri doğrultusunda giderek genişleyen açık, sanırım yeni medyayı açıklamamız konusunda bize yardımcı olacaktır. Ana akım çalışmalar yeni medyayı bir dijital dönüşüm olarak açıklasa da, ben yeni medyayı vatandaş birey ile tüketici birey arasındaki farkın büyümesi olarak görüyorum ve bana göre gerçek dijital uçurum, tüketici birey ile vatandaş birey arasındaki uçurumdur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesien_US
dc.relation.ispartofİletişim Çalışmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDijitalen_US
dc.subjectTüketicien_US
dc.titleGerçek Dijital Uçurum: Tüketiciye Karşı Vatandaşen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümüen_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage13en_US
dc.identifier.endpage21en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal - Editör Denetimli Dergien_US
dc.contributor.translatorTekinalp, Şermin
dc.institutionauthorGandy, Oscar H.en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster