dc.contributor.author | Yağlı, Soner | en_US |
dc.date.accessioned | 2021-03-08T14:40:15Z | |
dc.date.available | 2021-03-08T14:40:15Z | |
dc.date.issued | 2013 | en_US |
dc.identifier.citation | Yağlı, S . (2013). Gündelik Hayatın Bir Alanı Olarak Moda Aracılığıyla Kültürün Yeniden İnşası . İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi , 2 (4) , 37-63 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/31609/358274 | en_US |
dc.identifier.issn | 2146-4162 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/31609/358274 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12294/2639 | |
dc.description.abstract | Gündelik hayatın biçimlenmesinde, benimsenmesinde ve inşasında moda önemli bir kavram ve alan olarak etkisini giderek arttırmaktadır. Sosyo-ekonomik ve siyasal ortamdan etkilenen moda aynı zamanda kültürün önemli bir biçimlendiricisi ve inşa edicisi konumuna evrilmiştir. Özellikle tekstil ve giyim-kuşam üzerinden ciddi bir kimlik algısı oluşmaya başlamıştır. Kitle kültürünün inşasında ve kitlenin gündelik hayat içerisinde belirli davranış ve tutumlarının inşasında (giyim-kuşam, yeme içme, sözler) moda, rıza yoluyla hegemonik bir ilişki kurmaktadır. Toplumsal statünün bir göstergesi ve belirleyicisi olan moda aynı zamanda bireysel hazzın tatminine yönelik de bir mecradır. Modanın bireyleri etkileyen büyülü evreni ve söylemi bireylerin hegemonik bir ilişki içinde kendi rızalarını üreterek kültürün içinde kendilerinden beklenilen refleksleri vermelerine neden olur. Moda, genel yaklaşımlar bağlamında kültür endüstrisi içerisinde bireylerde tüketici kimliklerin oluşturulmasında ve tüketim ideolojisinin üretimi açısından etkili olduğu kadar toplumsal cinsiyet rollerinin yerleşikleşmesinde de son derece işlevsel rol üstlenmektedir. Çalışma konusunun ana kavramı olan moda olgusu toplumsal, siyasal, ekonomik, kültürel ve teknolojik süreçlerdeki değişimlerle birlikte, bu değişimlerden etkilenen ve bu değişimleri etkileyen bağlamlara göre biçimlenmektedir. Ancak bu süreçlerin her birinin sorgulanması çalışmanın fiziksel mekânının sınırlılıklarından dolayı zor olduğundan hareketle, bu çalışma içerisinde bunu aşmak için sadece çalışma bağlamında bir tartışma geliştirilecek ve burada detaylı bir biçimde yer veril(e)meyen bazı görüşler bir önkabul içerisinde ele alınacaktır. Çalışma konusu bağlamında, modadan kastedilen de ağırlıklı olarak giyim dünyasıdır. Moda kavramını gündelik hayat, kültür, ideoloji ve kültür endüstrisi üzerinden sorgulamaya açarak ele alan bu çalışma; hegemonik bir güç olarak modanın gündelik hayat kültürünü nasıl biçimlendirdiğini ortaya koymayı amaçlamaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi | en_US |
dc.relation.ispartof | İletişim Çalışmaları Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Moda | en_US |
dc.subject | Kültür | en_US |
dc.subject | Gündelik Hayat | en_US |
dc.subject | Tüketim | en_US |
dc.subject | İdeoloji | en_US |
dc.title | Gündelik Hayatın Bir Alanı Olarak Moda Aracılığıyla Kültürün Yeniden İnşası | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | İstanbul Arel Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 2 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 37 | en_US |
dc.identifier.endpage | 63 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal - Editör Denetimli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |
dc.institutionauthor | Yağlı, Soner | en_US |