Dil "tur" İşletme Bölümü / Department of Business Administration için listeleme
Toplam kayıt 83, listelenen: 21-40
-
HİZMET İŞLETMELERİNDE STOK MALİYETLERİ VE HİZMETİN STOKLANMASI
(2019)Türkiye Muhasebe Standartları Kurulu (TMSK)’nun, strateji olarak Uluslararası FinansalRaporlama Standartlarını (UFRS) benimsemesinin sebebi, işletmelerin gerçek finansaldurumunu, genel kabul görmüş evrensel standartlar ... -
İKY Uygulamalarında Dönüşüm ve Dijitalleşme Ölçeğinin Geliştirilmesi
(Melih Topaloğlu, 2023)Amaç- Bu çalışmanın amacı İnsan Kaynakları Yönetimi (İKY) uygulamalarında dönüşüm ve dijitalleşme ölçeğinin geliştirilmesidir. İşletmelerde insan kaynakları yönetimi işlevlerinin dijitalleşme ve dönüşümünü konu alan bir ... -
İNSAN KAYNAKLARI UYGULAMALARINDAN DUYULAN MEMNUNİYETİN İŞE YABANCILAŞMA ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE YÖNETİCİYE GÜVENİN ARACI ROLÜ
(Mehmet Dursun Erdem, 2019)Bu çalışmanın amacı insan kaynakları uygulamalarındanduyulan memnuniyetin işe yabancılaşma üzerindeki etkisini ve buetkide yöneticiye güvenin aracılık rolünü incelemektir. Araştırmamızda,olasılığa dayalı olmayan ve herkesi ... -
İş güvencesi (İşe Başlatmama) tazminatından gelir vergisi kesintisi yapılması durumunda işverenin düzeltme talep etme hakkı
(2011)Geçerli bir sebep olmadan işçinin sözleşmesine son verilememesine “iş güvencesi” denilmektedir. 03/07/2009 tarihinden itibaren işe başlatmama (iş güvencesi) tazminatları gelir vergisinden istisna edilmiştir. Bu makalenin ... -
İş hukuku,sosyal güvenlik hukuku ve vergi hukuku açısından işçiye ödenecek tazminatlar
(Yaklaşım Yayınları, 2010)… -
İşletmeye giriş
(Hiperlink Yayınları, 2019)Çağdaş bir yaklaşımla işletmelerin yönetsel ilke ve fonksiyonlarını konu alan bu çalışma; küreselleşme, teknoloji ve etik ekseninde evrilen günümüz iş ortamının temel unsurlarını anlamada temel bir kaynak niteliğindedir. ... -
Kontrol odağı ve örgütsel muhalefet arasındaki ilişki üzerine bir araştırma
(2016)Bu çalışmada çalışanların iş çevrelerindeki kontrol algılarının (kontrol odağının), örgütle ilgili anlaşmazlıklarını ve karşıt fikirlerini sözlü olarak ifade etme stratejileri (örgütsel muhalefet) ile ilişkisinin incelenmesi ... -
Kurumsal İtibar ile Marka Değeri İlişkisinde Reklamın Aracılık Rolü
(Melih Topaloğlu, 2019)Amaç – Bu çalışmanın temel amacı, kurumsal itibar ile marka değeri arasındaki ilişkide reklam değişkeninin aracı rolünü oynayıp oynamadığı incelemektir. Rekabet koşullarında kurumların sadece ürünleri (mal veya hizmet) ... -
Kurumsal Tasarımın Kurumsal İmaj ve Kurumsal İtibar Oluşumu Üzerine Etkisinin Hizmet Sektöründe İncelenmesi
(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2019)Amaç – Benzer mal ve hizmet sunulan bir ortamda sürdürülebilir büyüme ve başarı elde etmek, ancak müşterinin nezdinde rakiplerden farklı algılanma ile mümkündür. Bir kurumun tasarımı, imajı ve itibarı bu farklılaşmayı ... -
Meslek yüksekokulu öğrencilerinin kariyer planlarının motivasyon düzeylerine etkilerinin araştırılması
(Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 2015)Bu araştırma Meslek Yüksekokulları ön lisans öğrencilerinin kariyer planlarının motivasyon düzeylerine etkisini cinsiyet, vakıf veya devlet üniversitesi olma, üniversiteye giriş şekli ve okunulan bölüm boyutlarıyla ...