Yayıncı "İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi" Rektörlüğe Bağlı Birimler için listeleme
Toplam kayıt 84, listelenen: 41-60
-
Kurumsal iletişim üzerine: geçmişi, bugünü ve geleceği
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Kurumsal iletişim alanının kapsamı ve bu alanı ilgili disiplinlerden ayıracak içerik, teori, yöntem ve uygulamalar üzerine akademik tartışmalar 1980’li yıllardan beri devam etmektedir. Bu tartışmaların temelinde, ana akım, ... -
Kurumsal Sosyal Sorumluluk: Vestel Örneği
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2017)Günümüzde teknolojinin gelişimi ve rekabet ortamı firmaları yeni arayışlara yönlendirmektedir. Artık şirketler ürün/hizmet üretip satmaktan daha farklı konulara da yoğunlaşmaktadır. Kuruluşların hızla değişen ekonomik, ... -
Küresel Sermaye - Devlet Ortaklığının Karşısında Enformasyona Erişim: Yeni Bağımlılık Düzenine Doğru
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2013)1970’li yıllarda ABD’de ortaya çıkan enformasyon toplumu söylemi ve yeni enformasyon ve iletişim araçları, küreselleşen kapitalizmin merkezinde yer almakta ve bu teknolojilerin gelişimi ve yayılması, dünyada Batılı kapitalist ... -
Kıbrıs Sorunu Çözüm Sürecinde Annan Planı ve Referandumu'nun KKTC ve Kıbrıs Rum Basınındaki Stratejik Sunumunun Analizi
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2015)Bu analiz, 1 Nisan - 30 Nisan tarihleri arası bir aylık dönem boyunca Annan Planı ve referandumuna temel teşkil eden haberlerin KKTC ve Kıbrıs Rum basınında nasıl ele alındığı, tarafların medyayı kullanarak kamuoyunu ... -
Kıbrıslı Türklerin Tüketim Alışkanlıklarının Değişim ve Dönüşümünde Gazete Reklamlarının Etkileri: 1946-1948
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2015)Dünyada ve Kıbrıs’ta siyasi, ekonomik ve tarihsel koşullar Kıbrıslı Türk Sosyo-kültürel yapısını etkilemiştir. Tarihsel bağlamda birçok uygarlığa ev sahipliği yapmış bir ada olması kültürel çeşitliliği de beraberinde ... -
Les Journaux Traditionnels En Ligne: Un Nouvel Espace Public Pour Les Lecteurs
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2013)L’objectif de notre communiqué est de répondre à la question suivante: Est-ce que la partie consacrée aux lecteurs des journaux nationaux sur leurs sites Internet peut être considérée comme un nouvel espace public? Pour ... -
Marka Topluluklarının Tüketim Davranışlarında Nostaljik İmaj Tüketiminin Rolü: Volkswagen Beetle Türkiye Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Bu çalışma, marka topluluklarındaki bireylerin özbenzeşim ve aidiyet konusunda olası tutumlarını anlamak ve topluluk üyelerinin nostalji eğilimlerini, nostaljik tüketimlerini ‘imaj tüketimi’ kavramı üzerinden açıklamak ... -
Medya, gençlik, suç ve ahlaki panik
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Bu çalışma, genç suçluluğunun medyadaki sunumu ve bir ahlaki paniğin yaratılması ve sürdürülmesi arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Ahlaki panikler sosyal değer ve çıkarlara bir tehdit olarak ortaya çıkan durum, olay, ... -
Melih Gülgen'in Tatar Ramazan Sürgünde Filminin Greimas'ın Eyleyenler Modeline Göre Çözümlemesi
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2014)20. yüzyılın ikinci yarısından sonra bir anlatı aracı olarak kullanılan sinema sanatı göstergebilimsel çözümleme yöntemleriyle çözümlendiği yıllar olmuştur. Bunun en önemli nedenlerinden biri de yazınsal çalışmaların ... -
Mesleki mahremiyet sorunu bağlamında “Youtuber” reklam uygulamaları
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2017)Temelinde gizlilik algısının bulunduğu mesleki mahremiyet kavramı çalışmada üç konu çerçevesinde irdelenmektedir. Mekânsal mahremiyet, bireysel mahremiyet ve bilgi mahremiyeti konuları, kavramı akademik olarak disipline ... -
The Modernisation of the Eu-Turkey Customs Union
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2016)The European Union is a sui generis, supra-nation organization. After the World War II, step by step, the European Union has turned from a regional trade collaboration into a political integration and become successful ... -
Motivations for Attendance At Community Festivals
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2012)The aim of this study is to investigate the factors that that motivate people to attend community festivals. It is important to come up with the different factors that drive people to attend. In this way, the organisers ... -
N. TUTAL CHEVIRON, Televizyon ve İçimizdeki Şiddet
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2016)Kitap değerlendirmesi, N. TUTAL CHEVIRON, Televizyon ve İçimizdeki Şiddet. -
Pilotluk Mesleğinde Hegemonik Erkekliğin İnşası ve Krizi Üzerine İnceleme: Top Gun ve Flight Filmleri
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2016)Bu çalışmanın amacı, kadın ve erkeğin biyolojik cinsiyetlerine uygun kimlik inşa etme sürecinin öncesinde, öznelerde, toplumsal cinsiyetin nasıl oluştuğunu incelemektir. Bunun yanı sıra bu çalışma, toplumsallaşma sürecinde ... -
Radyoda Dinleyici/Katılımcı /Takipçi Etkileşimi ve Görselleşme: "Ceyhun Yılmaz Şov ve Pacya"
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2013)Yaşadığımız dijital çağda öngörülenin aksine radyo farklı formlarda halen varlığını sürdürmektedir. Hem geleneksel hem de yeni çağın teknolojilerini bünyesinde başarıyla bir araya getiren radyo, yeni medya fırsatlarını ... -
Rekabetin Korunması Çerçevesinde Medya Alanında Yoğunlaşma Ve Çeşitlenmenin Siyasal ve İktisadi Sonuçları: Türkiye ve Avrupa Birliği Örnekleri
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2016)1990’lı yıllardan sonra uygulanan liberalleşme ile farklı ekonomik sektörlerin “Medya” alanına eklemlenmesi sonucunda medya sahipliği profesyonel gazetecilerin elinden çıkmış, sektörde dikey ve yatay birleşmeler meydana ... -
Reklam Teorileri: Reklamın İnsan Davranışına Etkileri
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Kitap değerlendirmesi. -
Reklamlarda teknolojinin toplumsal cinsiyete bağlı kullanımı: göstergebilimsel bir değerlendirme
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2019)Bu çalışmada gazete ve dergilerde yer alan mobil telefon reklamlarının göstergebilimsel çözümlemesi yapılarak teknolojinin toplumsal cinsiyete bağlı kullanımına ilişkin birtakım verilere ulaşılmaya çalışıldı. Buna göre söz ... -
Retinal Sinemadan Duyusal Sinemaya Doğru
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2013)Modernitenin rasyonel aklı, görme ve işitme duyularına özel bir önem vererek, onlar dışındaki diğer duyuları, insanın ilkel benliğiyle ilişkilendirmiş ve bastırmıştır. Oysa uzaklık ve ayrılığın organı olan göz, insan benliği ... -
Risk iletişimi perspektifinden nesnelerin interneti üzerine bir inceleme: yeni teknolojilerin yeni riskleri
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Günümüz internet araç ve teknolojileri insan yaşantısına dair çeşitli kolaylıklar sağlayabilmektedir. Özellikle son yıllarda literatüre de yerleşen Nesnelerin İnterneti (IoT-Internet of Things), pek çok farklı alanda insan ...